Manufaktura Piwa Wódki i Wina rozpoczyna zapisy na akcje w ramach oferty publicznej
Manufaktura Piwa Wódki i Wina S.A., zarządzana przez Janusza Palikota przy silnym zaangażowaniu marketingowym Kuby Wojewódzkiego, startuje z zapisami na akcje w związku z prowadzoną ofertą publiczną Akcji serii K. Zapisy będą przyjmowane od 26 kwietnia do 10 maja br. Koordynatorem oferty jest Dom Maklerski BOŚ. Do konsorcjum dystrybucyjnego dołączyło również Biuro Maklerskie mBanku.
Na podstawie opublikowanego memorandum informacyjnego Manufaktura Piwa Wódki i Wina oferuje do 203.371 akcji nowej emisji serii K. Cena emisyjna oferowanych papierów została ustalona przez Walne Zgromadzenie na poziomie 54 zł, co oznacza że zakładane wpływy z oferty wyniosą blisko 11 mln zł. Manufaktura Piwa Wódki i Wina zamierza przeznaczyć środki finansowe pozyskane z emisji akcji serii K w całości na kapitał obrotowy.
„W ostatnich dniach w ramach road-show odbyliśmy serię rozmów z inwestorami, w tym również inwestorami instytucyjnymi. Jesteśmy przekonani, że nasz unikalny model biznesowy i olbrzymi potencjał do wzrostu skali działania zostaną docenione przez rynek” – podkreślił Janusz Palikot, Prezes MPWiW.
Zapisy na akcje zarówno w Transzy Małych Inwestorów i Transzy Dużych Inwestorów będą przyjmowane w okresie od 26 kwietnia do 10 maja br. Zapisy są prowadzone przez Dom Maklerski BOŚ, który jest koordynatorem oferty oraz Biuro Maklerskie mBanku, które zostało członkiem konsorcjum dystrybucyjnego.
Inwestorzy w ramach TMI mogą zapisać się na nie mniej niż 10 akcji oraz maksymalnie łącznie na nie więcej niż 15 000 akcji MPWiW (w jednej firmie inwestycyjnej). Do tego celu powinni zaangażować od 540 zł do 810 tys. zł.
Inwestorzy w ramach TDI mogą zapisywać się na nie mniej niż 15 001 akcji oraz maksymalnie na liczbę Akcji serii K zaoferowanych do objęcia w TDI.
Po dokonaniu przydziału planowanego na 13 maja br. i rejestracji podniesienia kapitałów w KRS, Spółka będzie się ubiegać o wprowadzenie swoich papierów do obrotu na rynku NewConnect. Intencją Zarządu Spółki jest, aby akcje nowej emisji serii K oraz część Akcji Istniejących zadebiutowały na rynku regulowanym w II lub III kwartale 2022 roku.
Manufaktura Piwa Wódki i Wina tworzy holding alkoholowy, z silnymi jakościowymi markami piwa regionalnego, konsolidując jednocześnie inne projekty alkoholowe. W ostatnich miesiącach Spółka sfinalizowała przejęcie spółki Doctor Brew. Poza tym w skład Grupy MPWiW wchodzą także (bezpośrednio): Tenczyńska Okovita, Tenczynek Dystrybucja, Tenczynek Świeże, a niebawem po zakończeniu procesu przejęcia również Przyjazne Państwo oraz pośrednio Tenczynek Bezalkoholowe i BUH Distillery. W ramach planowanej rozbudowy zdolności produkcyjnych w 2023 roku przejęta ma zostać także spółka Browar w Niechanowie (obecnie partner biznesowy Emitenta, któremu zlecana jest część produkcji). Wszystkie podmioty w Grupie MPWiW pracują na rzecz maksymalizacji i konsolidacji wyniku. Poszczególne spółki tworzą unikatowy łańcuch wartości uzupełniających się produktów, wspierany przez spójny system sprzedaży oraz marketingu.
Memorandum Informacyjne jest dostępne na stronie Spółki.
O spółce Manufaktura Piwa Wódki i Wina:
Manufaktura Piwa Wódki i Wina S.A. została zawiązana 8 sierpnia 2016 roku. MPWiW jest spółką holdingową zajmującą produkcją oraz sprzedażą wysokogatunkowych wyrobów alkoholowych. Poszczególne spółki Grupy są elementami tworzonego spójnie łańcucha wartości, który pozwala na maksymalizację marż oraz tworzenie komplementarnych produktów. Poszczególne Spółki zajmują się tworzeniem marek oraz zlecaniem ich produkcji do zakładów produkcyjnych znajdujących się w Grupie oraz poza nią (zakłady zewnętrzne).
Oferta produktowa MPWiW obejmuje m.in. sprzedaż piw regionalnych i rzemieślniczych (Tenczynek, Doktor Brew, Piwo Świeże, Piwo Marakuja), kraftowych alkoholi wysokoprocentowych (Okowity, Whisky oraz destylaty), a także piwa i innych trunków produkowanych na bazie konopi (Piwo BUH, Okovita BUH, Wódka BUH). Grupa Kapitałowa zakłada koncentrację działań marketingowych na odwołaniu się do emocji odbiorców jej produktów. Przykładem realizacji tego kierunku działań jest projekt piwa BUH realizowany wspólnie ze spółką Przyjazne Państwo S.A., przy jednoczesnym zaangażowaniu marketingowym Jakuba Wojewódzkiego i Janusza Palikota.
Sprzedaż prowadzona jest przy wykorzystaniu trzech głównych kanałów dystrybucji: tradycyjny, online oraz sieć własną. W ramach kanału tradycyjnego oferta MPWiW dostępna jest m.in. w dużych sieciach handlowych: Żabka, Dino, C4, Aldi. Sprzedaż online prowadzona jest przez sklep internetowy www.browar-tenczynek.pl oraz w formie systemu rezerwacji i przedpłat (Beczki Palikota, Tokeny). Produkty są dostępne również w Sklepie Tenczynek zlokalizowanym na terenie Browaru oraz w rozbudowywanej własnej sieci sprzedaży - Sklepy Świeże.
Źródło: Spółka
