Producent niezależnych gier Golden Eggs Studio coraz bliżej wejścia na rynek NewConnect
Golden Eggs Studio S.A. - producent i wydawca niezależnych tytułów na PC i konsole - jeszcze w pierwszej połowie 2022 roku przeprowadzi kampanię crowdfundingową przed debiutem na rynku NewConnect. Z pierwszej rundy inwestycyjnej, zrealizowanej przez poprzednika prawnego spółki (Golden Eggs Studio Sp. z o.o.), studio pozyskało 1,4 mln zł, a do grona akcjonariuszy dołączyło blisko 100 inwestorów*. Zrealizowano wszystkie zakładane cele, a przychody firmy wzrosły o 147%.
Golden Eggs Studio specjalizuje się w produkcji gier niezależnych (ang. indie games, independent games). Są to m.in. gry platformowe, fabularne (RPG), z gatunku horroru czy stawiające przed graczem wyzwanie w postaci przetrwania w niesprzyjającym świecie (survival).
Studio wydało już 8 gier. W przygotowaniu są kolejne 3, w tym m.in. symulator życia papieskiego, a w planach prace nad 7 następnymi. Głównym akcjonariuszem studia, a także wydawcą części gier jest Ultimate Games, a Golden Eggs Studio współpracuje m.in. z Gaming Factory, Glob Games czy West Wind Games. Produkcje powstają na PC oraz konsole, takie jak PlayStation, Xbox czy Nintendo Switch, i są dystrybuowane przez największe cyfrowe platformy, takie jak Steam, Nintendo Store, Microsoft Store czy PlayStation Store.
Obecnie Spółka prowadzi rozmowy z podmiotami z rynku amerykańskiego oraz azjatyckiego, dotyczące produkcji minigier do ich portfolio. Studio pracuje także nad projektami dla biznesu opartymi o mechanizmy gamifikacji. W planach jest dalszy rozwój, w czym pomóc ma wejście Golden Eggs SA na rynek NewConnect. Debiut planowany jest do końca 2022 roku**. Przychody spółki za 2021 rok przekroczyły 1,2 mln zł, a sprzedaż wzrosła o 147%.
Jeszcze przed debiutem studio zapowiada przeprowadzenie kampanii crowdfundingowej. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway.pl i ma wydarzyć się jeszcze w pierwszym półroczu 2022.
Mamy globalne aspiracje, dlatego od samego początku naszej działalności kładziemy nacisk na rozwój i obecność na rynkach Ameryki Północnej, Europy Zachodniej i Azji. Wszystkie nasze produkcje powstają oryginalnie w języku angielskim. To właśnie w krajach anglojęzycznych posiadamy największą rzeszę odbiorców. W Polsce mamy wielu oddanych i zaangażowanych fanów, do których m.in. kierujemy ofertę emisji akcji. To doskonała okazja, by dołączyć do akcjonariatu i razem budować dalsze kierunki rozwoju. Tych jest całe mnóstwo. Obecnie pracujemy nad 3 tytułami. W najbliższej przyszłości mamy w planach rozpoczęcie prac nad kolejnymi 7. Dzięki finansowaniu, pochodzącemu z crowdfundingu oraz obecności na rynku NewConnect, będziemy mogli zbudować jeszcze większy zespół i skalować się znacznie szybciej - powiedział Paweł Czarnecki, CEO Golden Eggs Studio.
Z pierwszej rundy finansowania społecznościowego, zakończonej w styczniu 2021 r., studio pozyskało 1,4 mln zł. Spółka zrealizowała cele emisyjne z nawiązką.
Szerokie portfolio gier i… ambitne plany
Golden Eggs Studio w swoim portfolio posiada 5 tytułów na PC oraz 3 na konsole Nintendo Switch, wydanych od 2020 roku. Dodatkowo utworzyła 1 zespół wewnętrzny oraz nawiązała współpracę z 2 zespołami zewnętrznymi, które wspierają ją w produkcji gier. Najwięcej odbiorców gier pochodzi z USA, Kanady oraz krajów Unii Europejskiej. Co ciekawe, GES jest jednym z niewielu polskich producentów gier, który chce rozwijać swoją działalność na rynku azjatyckim.
W portfolio produkcyjnym znajduje się obecnie 10 nowych gier, których premiery przewidziane są na lata 2022-2023. W bieżącym roku studio planuje wydać trzy tytuły: Puppet House - horror z elementami łamigłówki, Vatican Gardens (Pope Simulator) - symulator życia papieskiego, ukazujący alternatywną historię pontyfikatu papieża oraz Cooking Championship - turniej kulinarny w formie programu telewizyjnego, w którym gracze biorą udział w rywalizacji w 8 różnorodnych sceneriach na całym świecie. Pozostałe gry będą wydane w 2023 roku.
Zespół
Zarząd Golden Eggs Studio tworzą doświadczeni managerowie związani z szeroko pojętym biznesem, jak i branżą gier wideo. Paweł Czarnecki, CEO spółki, wywodzi się z branży finansowej, a doświadczenie w gamingu zdobywał w spółkach, takich jak Glob Games Studio oraz Duality, gdzie wspierał proces wydawniczy oraz produkcyjny gier.
Marek Szymczakowski, COO Golden Eggs Studio S.A. to przedsiębiorca zarządzający zespołami sprzedażowymi oraz deweloperskimi IT. Z sukcesem wprowadzał cyfrowe produkty i usługi do telecomów (Plus, Play, Vectra), firm świądczących usługi pozapłacowe (Benefit System, Medicover Benefits, OK. System) czy e-commerce (Allegro, Payback). Z branżą GameDev oraz kryptowalut związany jest od 2019 roku.
Zespół produkcyjny tworzy obecnie blisko 30 osób z wieloletnim stażem u czołowych producentów gier z Polski i zagranicy.
Rynek
Przewiduje się, że w 2022 r. globalny rynek gier będzie wart 196 mld USD (źródło), a do końca 2026 roku osiągnie wartość 314,40 mld USD (źródło). Do 2024 roku liczba graczy na świecie powinna wynieść 3,32 mld użytkowników (źródło).
*Pierwsza emisja została przeprowadzona przez poprzednika prawnego Golden Eggs Studio S.A., spółkę Golden Eggs Studio Sp. z o.o.
**Spółka nawiązała współpracę z Autoryzowanym Doradcą oraz zwołała Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, z porządkiem obrad obejmującym uchwałę w sprawie ubiegania się o wprowadzenie akcji Spółki do obrotu na rynku NewConnect. Debiut Spółki na rynku NewConnect możliwy będzie po podjęciu uchwały przez Walne Zgromadzenie Spółki oraz po spełnieniu stosownych, wynikających z właściwych przepisów prawa i regulacji GPW, kryteriów i warunków umożliwiających wprowadzenie akcji Spółki do obrotu na tym rynku.
Źródło: Spółka
