Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa Lubawa w 2021 roku zwiększyła przychody o ponad 11%

Grupa Lubawa zaprezentowała wyniki finansowe za 2021 rok, w którym osiągnęła 265,4 mln zł skonsolidowanych przychodów, co jest wynikiem najlepszym od 2016 r. oraz 24,1 mln zł zysku netto.

- Miniony rok był dla wszystkich przedsiębiorców drugim z rzędu bardzo trudnym rokiem, w którym zmagaliśmy się ze skutkami pandemii COVID-19. Odnotowana rentowność jest efektem mniej korzystnej struktury zakupów ze strony naszych klientów, którzy zmuszeni byli zmienić plany zakupowe, oraz wzrostu cen niektórych surowców. Spółki z Grupy Lubawa udowodniły, że pomimo trudnej sytuacji w gospodarce, potrafią zwiększać osiągane przychody, co w kolejnych latach, przy założeniu poprawy sytuacji w otoczeniu Spółki, pozwala patrzeć z optymizmem w przyszłość – zaznaczył Marcin Kubica, Prezes Zarządu Lubawa S.A.

Największą częścią działalności Grupy Lubawa jest segment tkanin, który przyniósł 123,8 mln zł przychodów oraz 20,4 mln zł zysku. W ramach tego segmentu działa głównie spółka zależna Miranda, oferująca różnego rodzaju tkaniny, w tym powlekane, do zastosowań specjalistycznych dla podmiotów krajowych i na eksport.

Kolejnym segmentem są materiały reklamowe, za który odpowiada głównie spółka Litex Promo, osiągnął on w minionym roku 79,6 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 18% rdr oraz 10,9 mln zł zysku czyli o niemal 15% więcej niż przed rokiem. W segmencie tym Grupa oferuje głównie nośniki reklamy zewnętrznej oparte na tekstyliach oraz parasole, meble i dekoracje ogrodowe.

Ostatnią domeną działalności Grupy jest produkcja i sprzedaż sprzętu specjalistycznego w ramach którego operuje głównie Lubawa S.A. oferująca produkty dla służb mundurowych oraz sprzęt ochronny, BHP i ratownictwa. W segmencie tym, grupa osiągnęła 35,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, notując 1,9 mln zł straty. Jednostkowo spółka Lubawa S.A. osiągnęła 42,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 1,3 mln zł wobec roku poprzedzającego, generując jednocześnie 2,7 mln zł straty.

- Trwająca inwazja Federacji Rosyjskiej na Ukrainę jest czynnikiem, który z jednej strony stwarza ryzyko ograniczenia możliwości sprzedaży produktów Grupy na rynki dotknięte konfliktem, a z drugiej strony generuje większe zainteresowanie niektórymi produktami z segmentu sprzętu specjalistycznego, w szczególności sprzętem ochrony indywidualnej. Do tej chwili powyższa sytuacja nie miała jednak istotnego wpływu na całościową sytuację Grupy – dodał Prezes Kubica.

O spółce Lubawa:

Grupa Kapitałowa Lubawa to koncern produkcyjno-usługowy, obejmujący dynamicznie rozwijające się spółki, wśród których podmiotem dominującym jest notowana na GPW Lubawa S.A. Główną osią działalności Grupy jest wytwarzanie, przetwórstwo i sprzedaż tkanin i dzianin oferowanych klientom publicznym oraz biznesowym. Sprzedaż wyrobów i usług realizowana jest na każdym etapie procesu obróbki - od surowego materiału po zaawansowany technologicznie produkt finalny.

Za sprawą ścisłej współpracy między spółkami zależnymi, w zakładach produkcyjnych powstają produkty znajdujące zastosowanie w wielu branżach - od reklamowej, przez motoryzacyjną oraz medyczną, po militarną. Przedsiębiorstwa wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Lubawa oferują m. in. parasole i produkty reklamowe, przedsionki do przyczep kempingowych, tkaniny techniczne i dekoracyjne, namioty oraz specjalistyczne produkty i wyposażenie dla służb mundurowych i BHP.

Źródło: Spółka, #LBW

Zobacz także: Lubawa SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: