Grupa VGR opublikowała szacunkowe przychody za kwiecień 2022 roku
Grupa Kapitałowa VRG S.A. opublikowała szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży oraz szacunkową marżę ze sprzedaży osiągniętą w kwietniu 2022.
Sprzedaż VRG S.A. osiągnęła w kwietniu 2022 wartość 108,5 mln zł, o 206,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Narastająco w czterech pierwszych miesiącach roku sprzedaż VRG wyniosła 352,3 mln zł (o 69,7 proc. więcej r/r).
Bardzo dobre wyniki wypracował segment odzieżowy, którego sprzedaż miała wartość 61,3 mln zł, o 243,1 proc. więcej niż w roku ubiegłym.
Kolejny mocny miesiąc ma za sobą również segment jubilerski Grupy, który osiągnął w kwietniu sprzedaż o wartości 47,2 mln zł (o 168,5 proc. więcej niż w roku ubiegłym).
Mocna była również marża Grupy, która w kwietniu 2022 r. wyniosła 57,2 proc. Spółka poprawiła ją w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o mocne 11,5 p.p.
– W kwietniu obserwowaliśmy zwiększony ruch w sieci stacjonarnej i wzrost popytu na produkty. Pomimo negatywnego wpływu wojny w Ukrainie, Grupie udało się kontynuować wzrost przychodów i pokonać poziomy sprzedaży z lat poprzedzających turbulencje wywołane przez COVID-19. Jesteśmy zadowoleni z rosnącego poziomu marży. Do jej wysokiego poziomu przyczyniły się głównie marki odzieżowe. Jest to efekt konsekwentnie prowadzonej przez nas polityki optymalizacji cen i promocji oraz mocnych kolekcji, które zadebiutowały w tym sezonie. W dalszym ciągu dobrze pod względem sprzedaży, jak i marży, radzi sobie również segment jubilerski – komentuje Michał Zimnicki, wiceprezes zarządu i CFO VRG.
– Mamy za sobą solidny start kolekcji wiosna – lato. Wyniki kwietnia pokazują wyraźnie, że rośnie skłonność klientów do zakupów okolicznościowych, związanych przede wszystkim z uroczystościami rodzinnymi. Obserwowaliśmy rosnący ruch w sklepach i wyraźną odwilż w naszej kluczowej kategorii, czyli odzieży eleganckiej. To dla nas dobry prognostyk na cały drugi kwartał – mówi Marta Fryzowska, wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment fashion.
Kanały online odpowiadały w kwietniu za 14,7 proc. sprzedaży (w porównaniu z 52,9 proc. rok wcześniej). Warto przypomnieć, że w roku 2021 sieć stacjonarna VRG była w kwietniu objęta administracyjnym zakazem sprzedaży, a całość sprzedaży prowadzona była wyłącznie przez Internet.
Źródło: Spółka, #VRG
