MPWiW zamierza sprzedawać w serwisie Amazon
Manufaktura Piwa Wódki i Wina wchodzi w nowy kanał dystrybucji produktów online w formule „marketplace”. W tym celu Spółka podpisała list intencyjny z firmą Gonito sp. z o.o., specjalizującą się w obsłudze podmiotów zainteresowanych wykorzystaniem największej elektronicznej platformy sprzedażowej na świecie - Amazon. Zawarty list intencyjny potwierdza zamiar nawiązania współpracy pomiędzy ww. podmiotami w zakresie wsparcia i pomocy ze strony Gonito na rzecz MPWiW w przygotowaniu i uruchomieniu kanału sprzedaży tenczyńskich produktów na europejskich rynkach obsługiwanych przez Amazon.
- MPWiW realizuje swoją strategię rozwoju poprzez wytwarzanie i oferowanie wysokiej jakości produktów alkoholowych o unikalnych smakach cieszących się rosnącym zainteresowaniem Klientów. Od początku zakładaliśmy ekspansję poza Polskę jako jeden z elementów naszej strategii. Sprzedaż on-line jest kanałem dystrybucji o rosnącym znaczeniu. Pozwala nam na dotarcie do Klientów mieszkających daleko poza granicami Tenczynka. Dzisiaj czas na zagranicę! List intencyjny z Gonito, ekspertem w zakresie obsługi sprzedaży na Amazon jest kolejnym ważnym krokiem, który w finale ma zapewnić dostępność naszych produktów na europejskich rynkach poza Polską. Ale to początek. – mówi Janusz Palikot, Prezes MPWiW.
Ponad 150 doświadczonych ekspertów Gonito zapewnia wsparcie zainteresowanym podmiotom w budowaniu efektywnej sprzedaży poprzez największy światowy marketplace Amazon. Gonito świadczy usługi w modelu 360o, zapewniając kompleksową obsługę z zakresu performance marketingu w serwisie Amazon. Z usług Gonito korzysta dzisiaj ponad 300 firm, a wartość ich sprzedaży w tym kanale w roku 2021 przekroczyła 500 mln zł.
- Wprowadzenie produktów spod znaku tenczyńskiej Manufaktury na europejskie rynki serwisu Amazon to będzie przełomowy krok w sposobie dystrybucji wyrobów alkoholowych. Przygotowanie strategii omnichannel z wykorzystaniem możliwości jakie daje cross-border e-commerce to dowód na bezkompromisowość i globalną wizję rozwoju lokalnych marek realizowaną przez MPWiW. Potencjał brandów BUH i Okovita oparty o infrastrukturę Amazon pozwoli na przeskalowanie działalności z rynku polskiego na rynek europejski, wzrost rozpoznawalności, a także zagospodarowanie ciekawej niszy
w sprzedaży internetowej jaką jest kategoria wysokogatunkowych alkoholi. Cieszymy się obdarzonym zaufaniem i możliwością współpracy przy tak unikalnym projekcie. – mówi Damian Wiszowaty, Prezes Gonito.
List Intencyjny jest wyrazem wyłącznie intencji stron co do prowadzenia dalszych rozmów oraz analiz związanych z potencjalną współpracą i ma charakter porozumienia lub innego dokumentu, porządkowego w ramach prowadzonych dotychczas rozmów. W przypadku zawarcia wiążącej umowy Gonito dzięki podpisanemu listowi intencyjnemu podejmie działania w celu wzajemnej współpracy z MPWiW w zakresie wsparcia i przekazania niezbędnych informacji służących właściwemu przygotowaniu się MPWiW do współpracy z globalną platformą sprzedażową Amazon, w sposób oraz w zakresie gwarantującym niezakłóconą sprzedaż w serwisie i płynną realizację obsługi pozyskiwanych w ten sposób zleceń.
- Jesteśmy pewni, że dzięki współpracy z Gonito nasze wódki, okowity czy piwa staną się pierwszymi alkoholami produkowanymi w Polsce dostępnymi poprzez globalny serwis Amazon. Smak BUHa, marakui czy popcornu oraz wysoka jakość naszych produktów gwarantują sukces. Ludzie szukają czegoś unikalnego, czegoś zakręconego. My im to dajemy. Warto podzielić się szczęściem
z innymi! – mówi Tomasz Czechowski, Wiceprezes MPWiW.
O spółce MPWiW:
Manufaktura Piwa Wódki i Wina S.A. powstała 8 sierpnia 2016 roku. Jest spółką holdingową zajmującą produkcją oraz sprzedażą wysokogatunkowych wyrobów alkoholowych. Poszczególne spółki Grupy są elementami tworzonego spójnie łańcucha wartości, który pozwala na maksymalizację marż oraz tworzenie komplementarnych produktów. Poszczególne Spółki zajmują się tworzeniem marek oraz zlecaniem ich produkcji do zakładów produkcyjnych znajdujących się w Grupie oraz poza nią (zakłady zewnętrzne).
Oferta produktowa MPWiW obejmuje m.in. sprzedaż piw regionalnych i rzemieślniczych (Tenczynek, Doktor Brew, Piwo Świeże, Piwo Marakuja), kraftowych alkoholi wysokoprocentowych (Okowity, Whisky oraz destylaty), a także piwa i innych trunków produkowanych na bazie konopi (Piwo BUH, Okovita BUH, Wódka BUH). Grupa Kapitałowa zakłada koncentrację działań marketingowych na odwołaniu się do emocji odbiorców jej produktów. Przykładem realizacji tego kierunku działań jest projekt piwa BUH realizowany wspólnie ze spółką Przyjazne Państwo S.A., przy jednoczesnym zaangażowaniu marketingowym Jakuba Wojewódzkiego i Janusza Palikota.
Sprzedaż prowadzona jest przy wykorzystaniu trzech głównych kanałów dystrybucji: tradycyjny, online oraz sieć własną. W ramach kanału tradycyjnego oferta MPWiW dostępna jest m.in. w dużych sieciach handlowych: Żabka, Dino, C4, Aldi. Sprzedaż online prowadzona jest przez sklep internetowy www.browar-tenczynek.pl oraz w formie systemu rezerwacji i przedpłat (Beczki Palikota, Tokeny). Produkty są dostępne również w Sklepie Tenczynek zlokalizowanym na terenie Browaru oraz w rozbudowywanej własnej sieci sprzedaży - Sklepy Świeże.
Źródło: Spółka
