Przejdź do treści

udostępnij:

Cyfrowy Polsat miał w I kw. 766,6 mln zł EBITDA wobec 782,9 mln zł konsensusu (opis)

Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w pierwszym kwartale 2022 roku 766,6 mln zł i był o 2,1 proc. niższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Wynik spadł o 29,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2021 roku.

Oczekiwania siedmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes co do zysku EBITDA grupy wahały się od 764,3 mln zł do 819 mln zł.

EBITDA skorygowana, z wył. wyniku NetCo i kosztu wsparcia Ukrainy, spadła rdr o 11,8 proc. do 801 mln zł.

Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły 2.986,7 mln zł i były o 0,8 proc. wyższe od konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż pozostała stabilna.

Koszty finansowe netto wzrosły do 76,8 mln zł z 57,1 mln zł rok wcześniej.

Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek, wyniosły pierwszym kwartale 2022 roku 160 mln zł wobec 432 mln zł w poprzednim kwartale.

Całkowity dług netto/EBITDA wzrósł do 1,07x z 1,01x w czwartym kwartale 2021 roku.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 214,9 mln zł i był o 23,4 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 174,2 mln zł. Zysk spadł o 44,8 proc. rok do roku.

Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w pierwszym kwartale 2.526 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 1 proc. rdr. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 8 proc. do 704 mln zł.

Liczba klientów usług multiplay wzrosła w pierwszym kwartale 2022 roku. do 2,462 mln z 2,457 mln w czwartym kwartale ur.

Liczba usług kontraktowych u klientów B2C spadła w pierwszym kwartale 2022 roku do 13,38 mln z 13,47 mln w czwartym kwartale 2021 roku.

Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 69,8 zł z 69,1 zł kwartał wcześniej.

Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) spadł do 6,8 proc. z 6,9 proc.

W pierwszym kwartale 2022 roku kdk wzrosła liczba usług prepaid do 2,83 mln z 2,67 mln, a ich ARPU zwiększyło się do poziomu 17,2 zł z 16,6 zł kwartał wcześniej.

Łączna liczba klientów B2B pozostałą na stabilnym poziomie 68,9 tys. kdk. Średniomiesięczny przychód na klienta spadł do 1,39 tys. zł z 1,4 tys. zł kwartał wcześniej.

Przychody segmentu mediowego Cyfrowego Polsatu wzrosły o 5 proc. do 534 mln zł, a skorygowana EBITDA zmniejszyła się o 34 proc. do 97 mln zł.

Dynamika przychodów z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat była zgodna z rynkiem. W efekcie udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu osiągnął poziom 28,4 proc.

(PAP Biznes), #CPS

epo/ asa/

Zobacz także: Cyfrowy Polsat SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: