Przejdź do treści

udostępnij:

InPost chce rosnąć w Polsce o 3-4 pkt. proc. powyżej wzrostu rynku e-commerce w 2022 roku

InPost chce rosnąć w Polsce o 3-4 pkt. proc. powyżej wzrostu rynku e-commerce w 2022 roku - poinformował podczas telekonferencji dla analityków wiceprezes spółki Adam Aleksandrowicz.

"W pierwszym kwartale nasz wzrost wyniósł 16 proc., czyli o 1 punkt procentowy powyżej rynku. W podziale na paczkomaty i przesyłki kurierskie do drzwi, zwyżka w tym pierwszym segmencie była o 2 punkty procentowe większa. Pierwszy kwartał stanowił największe wyzwanie w 2022 roku.(...) Podtrzymujemy nasze założenia, że chcemy rosnąć o 3-4 pkt. proc. powyżej wzrostu rynku w Polsce" - powiedział wiceprezes.

 

W pierwszym kwartale 2022 roku wolumen obsłużonych przez InPost przesyłek w Polsce wzrósł o 16 proc. do 112,1 mln wobec szacowanego wzrostu całego rynku na poziomie 15 proc.

 

Wiceprezes podtrzymał wcześniejsze szacunki, że w ujęciu ilościowym tegoroczna zwyżka e-commerce może sięgnąć od poniżej 10 do 12 proc. Natomiast wartościowo (GMV) w Polsce w 2022 roku wynieść około 20 proc.

 

Zapowiedział, że aktualizacja tych przewidywań może nastąpić po pierwszym półroczu.

(PAP Biznes), #IPT

 

epo/ mfm/

Zobacz także: InPost S.A. - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: