Hemp&Brew rozpoczyna emisję akcji we współpracy z platformą Beesfund
Pierwsze w Polsce piwo z dodatkiem CBD wchodzi na giełdę. Hemp&Brew S.A. spodziewa się 10 milionów złotych przychodu po sfinalizowaniu negocjowanych kontraktów. Spółka przygotowuje się intensywnie to rozpoczęcia emisji akcji we współpracy z platformą Beesfund. Zapowiedź emisji można już śledzić na stronie platformy. Spółka działa w jednej z najdynamiczniej rozwijających się branż na świecie co daje możliwość inwestorom dołączenie do grona wczesnych akcjonariuszy.
Spółka Hemp&Brew S.A. jest pierwszą i w dalszym ciągu jedyną spółką produkującą piwa z CBD. Unikalna technologia produkcji i infuzji CBD i pierwsze piwo – CBD Pale Ale – zostało stworzone w listopadzie 2020 roku. Obecnie spółka posiada w swoim portfolio już 5 produktów spożywczych z wysoką zawartością naturalnie występującego CBD.
„Opracowanie innowacyjnej technologii produkcji i infuzji napojów emulsją z konopi siewnych zawierającą wysoką zawartość CBD pochodzącego z Cannabis Sativa L. tworzy prawdziwą unikalność naszej spółki. Mamy jasną misję - budowanie świadomości o konopiach siewnych i ich pozytywnych właściwościach oraz odbudowanie pozycji konopi w polskiej gospodarce i powrót do naturalnych produktów. Już nadaliśmy piwom kraftowym nową jakość. Dzięki naszej technologii konsekwentnie budujemy pozycje lidera wśród producentów napojów z CBD i innych produktów. Rynek polski do dopiero początek. Mamy ambicje by w kilkuletniej perspektywie zaznaczyć swoją obecności na rynku globalnym” – mówi prezes Hemp&Brew Kamil Burdzy.
„Odczarujemy polską scenę crowdfundingu. W ostatnim roku obserwujemy wiele projektów finansowania społecznościowego, które nie przełożyły się na rozwój spółek lub sprzedaży, a w konsekwencji na satysfakcję inwestorów. Nasz plan jest jasny – pozyskany kapitał w pełni zostanie zainwestowany w działania mające na celu zwiększenie wolumenu produkcji, kanałów dystrybucji oraz zacementowanie współpracy z dużymi dystrybutorami i sieciami. Naszą strategią jest sukcesywne zwiększanie wartości spółki – co udowodnimy przy debiucie giełdowym. Chcemy zarabiać i chcemy by z nami zarabiali nasi inwestorzy” – dodaje prezes.
Cel emisyjny to pozyskanie środków finansowych umożliwiających znacząco zwiększyć kapitał inwestycyjny, obrotowy oraz fundusze marketingowe. Obecnie Spółka planuje pozyskać 4,5 mln złotych. Spółka w 2023 roku planuje debiut giełdowy, dając tym samym możliwość wyjścia wczesnym inwestorom. Środki pozyskane z emisji Hemp&Brew przeznaczy na rozbudowę linii produkcyjnej skupionej na produktach infuzowanych emulsją CBD, zwiększenie wolumenów, R&D nowych produktów, powiększenie kanałów dystrybucji, marketing oraz wsparcie sprzedaży. Środki mają również umożliwić ekspansje zagraniczną i znaczące podniesienie wartości eksportu w strukturze przychodu.
„Nasza strategia rozwoju opiera się na trzech kluczowych filarach. Pierwszym są innowacje produktowe. Nieustannie chcemy powiększać portfolio produktów z CBD. Zakładamy produkcję własną oraz w oparciu o nowo pozyskanych partnerów, którzy pomogą nam dynamicznie wejść w rynek. Nasze produkty są naturalnego pochodzenia i najwyższej jakości – nie uznajemy tutaj kompromisów. Drugi filar to dystrybucja i marka – szeroko zakrojone działania marketingowe przełożą się na stabilne kontrakty i zapewnienie wysokiej rotacji naszych produktów na półkach. Trzeci filar – a z punktu widzenia inwestorów najważniejszy – to budowanie wartości spółki – zarówno poprzez aktywa jak i wolumeny sprzedaży. Kluczowym działaniem w tym obszarze będzie debiut na NewConnect” – podsumowuje prezes Hemp&Brew.
Za wyjątkowością spółki przemawia fakt, że jako jedyna na rynku posiada w swoich produktach naturalną i wysoką zawartość CBD. Hemp&Brew posiada własną, opracowaną technologię – to jedyna firma w Polsce posiadająca technologię infuzji emulsji CBD rozpuszczalnej w napojach. Hemp&Brew posiada infrastrukturę techniczną swoich założycieli. Nasze produkty z CBD nie posiadają konkurencji, posiadają jedynie spotykane na rynkus substytuty (bez CBD). O wyjątkowości świadczy również gwarancja i wzajemne umowy pomiędzy założycielami, że produkcja oraz technologia nie opuści Hemp&Brew i będzie realizowana o zasoby własne i ścisłych partnerów.
„Hemp&Brew jest zdecydowanie wyjątkowa – obecnie nikt na rynku nie posiada produktów spożywczych z wysoką zawartością CBD. Nikt na rynku nie posiada CBD, które rozpuszcza się w płynie. Niezwykle cieszymy się, że jesteśmy pierwsi w tym segmencie i nie mamy konkurencji. Oczywiście na rynku można spotkać substytuty ale poza aromatem – z konopiami nie mają za wiele wspólnego. W naszych produktach naprawdę jest CBD i może to potwierdzić każde laboratorium.” – komentuje wiceprezes Artur Łuczkowiec.
Rynek konopi w Polsce
W Polsce, rynek CBD jest w początkowej fazie. Daje to ogromne możliwości młodym spółkom. Legalizacja medycznej marihuany spowodowała w latach 2019-2021 zwiększony popyt na konopie, zarówno ze strony konsumentów jak i przedsiębiorstw oferujących produkty z konopi. Zaraz za tym rozpoczął się dynamiczny wzrost zapotrzebowania na produkty zawierające konopie siewne (Cannabis Sativa L.). Zwiększony popyt zintensyfikował rozwój specjalistycznych sklepów, e-commerce oraz automatów, które sprzedają produkty z konopi siewnych zawierających kannabidiol (przyczyniając się do znacznego wzrostu sprzedaży CBD. Hemp&Brew to jedyna spółka produkująca produkty spożywcze z CBD. W Polsce, sprzedaż CBD dynamicznie rośnie z niskiego poziomu bazowego z perspektywą osiągnięcia 5 miliardów zł do 2025 roku.
Synergia operacyjna – silne partnerstwo
Spółka Hemp&Brew to efekt zacieśnionej współpracy dwóch producentów, z różnych branż, którzy postanowili połączyć siły i stworzyć nową jakość i nowatorskie produkty oparte o prozdrowotne właściwości konopi siewnych Cannabis Sativa L. Spółkę współtworzą dwa podmioty – polski producent piwa Browar Tarnobrzeg Sp. z o.o. Sp. k. oraz czeski producent i przetwórca konopi siewnej Kanopio Trade s.r.o. Efektem tej współpracy jest opracowana technologia infuzji napojów unikatową emulsją CBD. Obecnie spółka opracowała piwa alkoholowe i bezalkoholowe z CBD i uruchamia nowe produkty.
Browar Tarnobrzeg to powstały w 2017 roku browar rzemieślniczy, założony przez 3 pasjonatów i praktyków – Michała Wójcika, Rafała Ruszkiewicza i Kamila Burdzy. Jest to pierwszy w Polsce browar kraftowy odbudowany w pomieszczeniach starego browaru tarnobrzeskiego, funkcjonującego przez 120 lat, aż do zamknięcia w 1979 roku. Pasja, talent i zaangażowanie założycieli przyczyniło się do odtworzenia tradycji piwowarskich w nowej, odświeżonej formie. W grudniu 2019 roku, produkt spółki został odznaczony prestiżową nagrodą Kraft Roku 2019 w swojej kategorii w jednym z największych konkursów piwnych w Europie Środkowo-Wschodniej – Konkursie Piw Rzemieślniczych. Spółka produkuje piwa rzemieślnicze w oparciu o naturalne metody produkcji. Obecnie w swoim portfolio posiada 16 styli piwnych. Spółka prowadzi obecnie inwestycję infrastrukturalną, dzięki której stanie się jednym z najbardziej nowoczesnych browarów rzemieślniczych w Polsce.
Kanopio Trade s.r.o. to spółka założona w 2019 roku przez entuzjastów zdrowego stylu życia świadomych pro-zdrowotnych właściwości konopi siewnych a w szczególności korzystnego wpływu CBD na organizm. Kanopio Trade jest producentem wysokiej jakości olejków CBD oraz prowadzi badania R&D nad wykorzystaniem produktów konopnych. Spółka posiada swoje laboratoria w Czechach i Polsce. Obecnie Kanopio finalizuję budowę jednej z największych przetwórni konopi siewnych w Polsce.
Hemp&Brew S.A. w myśl uzgodnień wspólników ma wyłączność na dostęp do linii produkcyjnej i know-how Browaru Tarnobrzeg oraz na dostęp do technologii infuzji CBD i produktów konopnych CBD jej partnera Kanopio Trade s.r.o.
„Cieszę się na tak owocną współpracę i partnerskie podejście. Dzięki zaufaniu jakie mamy do siebie oraz wzajemną wyłączność, opracowaliśmy fantastyczną technologię pozwalającą na tworzenie nowej jakości produktów z CBD. Działalność rozpoczęliśmy naturalnie od piwa z CBD. Mamy już przygotowane plany na kolejne produkty oraz zdefiniowane źródła ich zbytu.” – komentuje prezes Hemp&Brew i współzałożyciel Browaru Tarnobrzeg Kamil Burdzy.
Magia konopi – czym jest CBD?
CBD czyli kannabidiol to jeden z najbardziej poznanych związków występujący w konopiach. CBD ma działanie pro-zdrowotne, jest naturalnym przeciwutleniaczem, między innymi odpręża i zapewnia lepszy sen nie powodując skutków ubocznych. CBD nie jest związkiem psychoaktywnym i nie powoduje odurzenia. Kannabidiol jest jedną z ponad 100 substancji naturalnie występujących w konopi siewnej Cannabis sativa L. tzw kannabinoidów które wykazują szereg właściwości pozytywnie oddziałujących na organizm ludzki. Na bazie najnowszych badań stwierdzono, że ssaki, w tym ludzie, również posiadają układ endokannabinoidowy którego receptory znajdują się w centralnym układzie nerwowym, pokarmowym oraz odpornościowym.
Zamknięcie
Spółka Hemp&Brew rozpoczyna w najbliższym czasie emisję akcji. Spółka planuje pozyskać 4,5 mln złotych na cele rozwojowe, inwestycyjne, rozwój dystrybucji i wielopoziomowe działania marketingowe. Jest to jedyna spółka produkująca piwa CBD oraz inne produkty spożywcze z wyskoką zawartością naturalnie występującego CBD (kannabidiol). Posiada unikatową technologię produkcji napojów infuzowanych CBD oraz dostęp do zaplecza produkcyjnego. Emisja akcji spółki odbędzie się za pośrednictwem platformy Beesfund, ma której już dziś można zapisać się na newsletter emisji. Spółka jest unikatowa na rynku i nie posiada na dzień dzisiejszy bezpośredniego konkurenta.
Źródło: Spółka
