Grupa Mercator Medical odnotowała w I kwartale 2022 roku 6,9 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, 136,8 mln zł przychodów i 16,6 mln zł EBITDA - poinformowała spółka w raporcie. W kwietniu Mercator szacował swój skonsolidowany zysk netto na 8,2 mln zł.
Skonsolidowane przychody Mercator Medical szacował na 140,2 mln zł, a wynik EBITDA na 18,7 mln zł.
Mercator Medical podał we wtorek, że jego przychody ze sprzedaży w I kwartale spadły o 75,2 proc. rdr, a EBITDA spadła o 94,5 proc. Rentowność na poziomie EBITDA wyniosła 12,2 proc. i była o 42,5 pkt. proc. niższa niż w pierwszym kwartale 2021 r.
Mercator Medical poinformował, że zmniejszenie sprzedaży wystąpiło zarówno w obszarze sprzedaży towarów i materiałów nabywanych od dostawców spoza Grupy (spadek o 150,3 mln zł) jak i dla sprzedaży produktów pochodzących z własnych zakładów produkcyjnych w Tajlandii (spadek o 264,5 mln zł).
Przychody ze sprzedaży rękawic spadły o 75,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, natomiast wartość sprzedaży rękawic dystrybuowanych spadła o 65,1 proc.
Grupa Mercator Medical sprzedała w pierwszym kwartale 2022 roku 0,8 mld szt. rękawic, co w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, w którym sprzedano 1,2 mld szt. rękawic, jest wynikiem gorszym o 35,2 proc.
W pierwszym kwartale 2022 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego nastąpił spadek procentowej marży brutto na sprzedaży produktów o 31,7 pkt. proc. (zmiana z 72,2 proc. za pierwszy kwartał 2021 r na 40,5 proc. w pierwszym kwartale 2022 r).
(PAP Biznes), #MRCseb/ osz/