SFD publikuje raport kwartalny za 1 kwartał 2022 r.
SFD S.A. publikuje raport kwartalny za 1 kw 2022r. Trudny kwartał pod znakiem zakłóceń na rynkach surowców i problemów z dostawami Spółka zakończyła przychodami ze sprzedaży 70,8 mln zł (+9/4% r/r) przy kosztach operacyjnych 67,0 mln zł (+16,2%). Zysk netto Spółki wyniósł 2,3 mln zł. Spółka aktywniej zarządza kanałami sprzedaży i wprowadza nowe produkty do oferty. Drugi kwartał zapowiada kontynuację wzrostu sprzedaży i wyhamowanie wpływu czynników podnoszących koszty operacyjne.
„Za nami bardzo trudny kwartał, przy wzroście sprzedaży ponad 9% pomimo wysokiej bazy porównawczej 1 kwartału 2021r, borykaliśmy się, jak wiele branż, z niską dostępnością niektórych surowców oraz z zakłóceniami dostaw, a to przełożyło się na presję na sprzedaż i wzrost kosztów operacyjnych. Obecnie obserwujemy, iż większość z tych czynników istotnie wytraciła impet, chociaż na pewno sytuacja nie jest jeszcze ustabilizowana. Niemniej pierwsza połowa drugiego kwartału pokazuje, że SFD notuje wysokie przychody ze sprzedaży, przede wszystkim dzięki nowym produktom, a marże powracają do poziomów zeszłego roku. – komentuje Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD S.A. W nadchodzących miesiącach zmieni się także percepcja naszych wyników. Kwiecień 2021r był ostatnim miesiącem, kiedy pandemia kształtowała główne nurty zakupowe związane z ograniczeniami w handlu. Jednocześnie, a zarazem tradycyjnie, jesteśmy skupieni na sprzedaży i ekspansji. Nowe produkty pod markami własnymi trafiają w gusta klientów, weszliśmy na Węgry, nasz kolejny rynek zagraniczny, otwieramy kolejne sklepy stacjonarne.”
W pierwszych miesiącach roku Spółka mierzyła się z problemem dostępności niektórych składników do produkcji marek własnych, gdzie z tego powodu w najtrudniejszym momencie w ofercie niedostępnych było aż 20% produktów. Jednocześnie przerwane łańcuchy dostaw wywierały presję na koszty operacyjne. Obecnie, na koniec kwietnia, w ofercie Spółki dostępnych jest już 91% produktów, w tym nowe produkty takie, jak batoniki Kizzers, dzięki którym w dużej mierze sprzedaż w kwietniu wzrosła o 29% r/r. Spółka obserwuje także, iż presja na koszty zmniejszyła się w takim stopniu, iż możliwe jest osiąganie marży ze sprzedaży na poziomie porównywalnych okresów ubiegłego roku. Jednocześnie Spółka kontynuuje ekspansję zagraniczną i przygotowała oraz rozpoczęła sprzedaż w formule zakupów on-line i dostaw bezpośrednio z Opola na Węgry. Spółka operuje zatem w Polsce, gdzie jest liderem w zakresie sprzedaży on-line suplementów dla osób dbających o sylwetkę oraz w Czechach, na Słowacji i Węgrzech, gdzie sprzedaż ta jest właśnie rozwijana. Przez ostatnie 12 miesięcy Spółka istotnie zwiększyła skalę sprzedaży in&out w wiodących, ogólnopolskich sieciach handlowych, gdzie wybrana oferta marek własnych cieszy się ogromną popularnością. Sieć sklepów stacjonarnych, otwieranych w wiodących galeriach handlowych, jest rozwijana organicznie.
W 1 kwartale 2022 r. Spółka wypracowała przychody ze sprzedaży wysokości 70,8 mln zł ( +9,4% r/r), zysk operacyjny 3,3 mln zł oraz zysk netto 2,3 mln zł.
O spółce SFD:
O SFD S.A. Spółka posiada największy w Polsce sklep internetowy z suplementami i odżywkami, 25 stacjonarnych sklepów własnych, 65 sklepów franczyzowych oraz jest właścicielem takich marek jak ALLNUTRITION czy SFD NUTRITION. SFD współpracuje z partnerami polskimi i zagranicznymi w zakresie dostaw i produkcji odżywek i suplementów diety, żywności dietetycznej oraz akcesoriów sportowych. Spółka ma ok. 8 000 pozycji w swojej ofercie. Dostawcami Spółki jest ponad 100 wyselekcjonowanych producentów z całego świata. Spółka zaopatruje się bezpośrednio u producentów i importerów tych towarów. SFD S.A. współpracuje także z producentami odżywek, suplementów diety i akcesoriów sportowych zlecając produkcję ok. 40 wyspecjalizowanym w danych produktach podwykonawcom. SFD S.A. posiada własne zaplecze magazynowo-handlowe. Sprzedaż produktów prowadzona jest przez portale internetowe. Jednocześnie spółka rozwija sieć sklepów własnych i sklepy franczyzowe.
Źródło: Spółka, #SFD
