Przejdź do treści

udostępnij:

InteliWISE publikuje przychody za I kwartał 2022 r.

Przychody spółki InteliWISE S.A. wzrosły o ponad 37% i wyniosły 1 358 tys. zł, w porównaniu do 993 tys. zł w porównywalnym kwartale. Przychody całej grupy kapitałowej GK przekroczyły 1 403 tys. zł wobec 1 072 tys.zł w I kwartale ubiegłego roku, co oznacza wzrost o ponad 31%.

Aż 90% przychodów Spółki było generowanych przez abonamenty i licencje na usługi, głównie na AI Chatboty, Voiceboty oraz rozwiązania do infolinii firmowych. To także rekordowa wartość, wynikająca z tego, że firmy w coraz większym stopniu korzystają z usług chmurowych, które umożliwiają łatwe uruchomienie nawet złożonych rozwiązań informatycznych.

Infolinie - wbrew zapowiedziom - nie giną 

W przychodach Spółki najwyższy wzrost i kilkunastoprocentowy udział mają roboty oparte o AI do obsługi infolinii głosowych - AI Voiceboty. Wynika to z ciągle utrzymującej się preferencji części klientów do kanału głosowego - Infolinii.

“W naszych rozmowach z firmami widzimy znaczący podział na dzwoniących i “tekstujących” - czyli piszących na komunikatorach. Ci klienci, którzy płynnie korzystają z aplikacji internetowych, rzadko kiedy sięgną po słuchawkę by zasięgnąć pomocy. Z drugiej strony, bardziej tradycyjni konsumenci zawsze zadzwonią, rzadko kiedy wyślą wiadomość tekstową. To zwiększa zainteresowanie firm “kombajnami” - czyli oprogramowaniem dającym konsultantom możliwość obsługi głosu i tekstu na jednym ekranie specjalnej konsoli.” - mówi Marcin Strzałkowski, Prezes InteliWISE S.A.

Popyt na AI w post-pandemicznej rzeczywistości

“Rosnące koszty pracy są dziś, naszym zdaniem, głównym motorem wzrostu zainteresowania automatyzacją. Tam, gdzie płace na infoliniach i w centrach obsługi klienta poszybowały o 30- 40%, zastosowanie rozwiązań automatyzujących ma największy potencjał, nagle stało się dla firm opłacalne. Dodatkowo znacząca część zakupów przeniosła się na trwałe, w trybie post-covidowym, do internetu, a wolumen transakcji sklepów on-line zwiększa potrzeby związane z obsługą zapytań do infolinii. Ktoś ten rosnący wolumen zapytań musi obsłużyć. W warunkach rosnących płac, gdy 25-30% pytań może obsłużyć robot - głosowy lub tekstowy, nawet zachowawcze dotychczas firmy decydują się na automatyzację. - mówi Marcin Strzałkowski, Prezes InteliWISE S.A.

Cieszymy się z nagród w eksperckich konkursach

Warto zauważyć, że wyniki idą w parze z ocenami ekspertów rynku dotyczące naszych rozwiązań. Przypomnijmy, że w ubiegłym kwartale InteliWISE otrzymało 2 nagrody w najbardziej prestiżowym konkursie dot. technologii AI w Polsce. W ramach V konferencji “HiperAutomatyzacja”, organizowanej przez prof. SGH, dr hab. Andrzej Sobczaka, po raz pierwszy został zorganizowany konkurs, w którym firmy mogły zaprezentować swoje wdrożenia technologii AI i robotyzacji. Nasz AI Chatbot InteliWISE dla Artgeist otrzymał 1-szą nagrodę w kategorii Inteligentni asystenci – małe i średnie organizacje. Natomiast Voicebot w Urzędzie Miasta Gdynia został laureatem konkursu za zautomatyzowane umawianie wizyt.

Źródło: Spółka, #ITL

udostępnij: