Skorygowany zysk netto j.d. R22 wzrósł w I kw. do 8,7 mln zł | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
18 maj 2022, 07:27

Skorygowany zysk netto j.d. R22 wzrósł w I kw. do 8,7 mln zł

Grupa R22 wypracowała w pierwszym kwartale 2022 r. 8,7 mln zł skorygowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy j.d., czyli o 27 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - podała spółka w raporcie. Przychody wzrosły rdr o 25 proc. do 83,9 mln zł.

Skorygowana EBITDA wyniosła 21,3 mln zł i była o 21 proc. wyższa niż przed rokiem.

Jak podano, na wyniki wpływ miały koszty jednorazowe, czyli koszty transakcyjne wysokości 650 tys. zł (w segmencie CPaaS) oraz koszty wyceny ESOP w wysokości 156 tys. zł.

"We wszystkich trzech głównych segmentach działalności Grupy R22 notujemy dynamiczne wzrosty. Na szczególną uwagę zasługują wyniki segmentu cyber_Folks, które głównie w sposób organicznych wzrosły o 21 proc. rdr na poziomie przychodów i 24 proc. na poziomie wyniku EBITDA oraz wyniku Grupy Profitroom, której przychody wzrosły aż o 77 proc. rdr" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Jakub Dwernicki.

Marka CyberFolks, czyli segment hostingowy grupy, zwiększył w pierwszym kwartale sprzedaż o 21 proc. do 30 mln zł, a EBITDA wzrosła o 24 proc. do 12 mln zł. Od IV kw. R22 konsolidowało wyniki przejętej pod koniec grudnia firmy Zenbox.

Liczba klientów usług hostingowych wzrosła w I kw. o 10 tys. rdr do 211 tys. ARPU (średnie przychody na klienta) wzrosło do 308 zł z 277 zł w pierwszym kwartale 2021 r. Liczba obsługiwanych domen wzrosła do 377 tys. (366 tys. przed rokiem). ARPU w segmencie obsługi domen było wyższe o 7 zł w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku i sięgnęło 76 zł.

Drugi segment, czyli platforma komunikacyjna w formie usługi (spółka Vercom), osiągnął w pierwszym kwartale prawie 9 mln zł skorygowanej EBITDA, o 16 proc. więcej rok do roku. Sprzedaż zwiększyła się o 29 proc. do 49,5 mln zł.

W kwietniu spółka Vercom ogłosiła przejecie MailerLite, czyli globalnego dostawcy narzędzi do komunikacji e-mail dla klientów biznesowych. Jak przypomniał prezes, transakcja ta pozwoli blisko trzykrotnie zwiększyć liczbę klientów segmentu CPaaS oraz zapewni obecność na 180 rynkach. Wartość przejęcia to 400 mln zł.

Spółka Profitroom, producent oprogramowania dla branży hotelarskiej, wypracowała w pierwszym kwartale 2022 r. 11 mln zł przychodów, czyli o 77 proc. więcej rdr.

(PAP Biznes), #R22

doa/

Zobacz także: R22 SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości