Intenson chce pozyskać 2,5 mln zł z crowdfundingu. Emisja akcji rusza 23 maja
Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), pionier polskiej branży superfoods, rusza z kampanią crowdinvestingową. Celem jest 2,5 mln zł. Spółka chce rozwijać kanał e-commerce, który tylko w ubiegłym roku odnotował 270% wzrostu, rozszerzyć portfolio produktów i wejść na największy rynek superfoods na świecie, czyli USA.
Przychody ze sprzedaży w I kw. 2022 r. wyniosły 8 mln zł, a w całym ubiegłym roku – ponad 30 mln zł1. Spółce udało się m.in. poprawić rentowność i wskaźnik EBIDTA. W tym roku spółka prognozuje przychody na poziomie ponad 37 mln zł, a w kolejnym – 52 mln zł.
– Mamy sprecyzowane plany na zwiększenie przychodów, do tej pory ograniczeniem był dostęp do dodatkowego kapitału na rozwój. Dlatego między innymi w ubiegłym roku skupiliśmy się na poprawie rentowności. W kolejnych liczymy na większą dynamikę wzrostu. 2,5 mln zł z emisji akcji chcemy przeznaczyć na rozwój sprzedaży online, nowe produkty i ekspansję w USA. Im szybciej pozyskamy środki, tym łatwiej będzie nam osiągnąć zakładane wyniki – mówi Michał Lasocki, prezes zarządu spółki Intenson.
Rosnący udział sprzedaży online
Intenson sprzedaż online uruchomił dopiero w grudniu 2019 r. Od tego czasu udział e-commerce w przychodach ze sprzedaży rośnie. W 2020 roku było to 11 proc., w 2021 – ok. 15 proc., a w I kw. 2022 r. – już 21 proc. przychodów ze sprzedaży. Poza sklepem internetowym marki, produkty Intensona są też dostępne w marketplace’ach (np. Amazon).
– Najważniejszy jest dla nas oczywiście rozwój własnego sklepu internetowego, za to marketplace’y są świetnym uzupełnieniem. Ułatwiają nam pozyskiwanie klientów w kanale online na nowych rynkach zagranicznych – komentuje Michał Lasocki.
Nowe produkty w portfolio Intensona
Emisja akcji ma pomóc także w rozbudowie portfolio produktów. Już w tej chwili jest ono mocno zdywersyfikowane, spółka produkuje suplementy diety, superfoods czy produkty śniadaniowe. Nowe produkty są dla spółki priorytetem, poprawiają możliwości zwiększania sprzedaży. W ubiegłym roku na rynku pojawiło się 20 nowości, białka wegańskie, kolageny smakowe oraz suplementy diety, w tym produkty wspierające odporność. Ostatnia kategoria od 2020 roku cieszy się rosnącą popularnością.
Perspektywy rozwoju eksportu
Spółka dziś jest obecna m.in. w Niemczech, uznawanych za największy rynek superfoods w Europie. Największym światowym rynkiem są kraje Ameryki Północnej. Intenson planuje pojawić się także na tym kontynencie i rozwijać dystrybucję w Stanach Zjednoczonych. W działaniach na rynkach zagranicznych spółka bazuje zarówno na sprzedaży online w marketplace’ach, jak i współpracy z lokalnymi dystrybutorami.
Potencjał rynku superfoods i dalsze plany spółki
Intenson rozwija własny dział R&D, który odpowiada za nowoczesne podejście do produkcji, innowacyjne formulacje i kategorie produktowe. Zakład produkcyjny Intenson Europe jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce, który zyskał m.in. certyfikat IFS - Międzynarodowy Standard Jakości, certyfikat branżowy BIO, potwierdzający etyczne podejście do biznesu certyfikat SMETA oraz wdrożony standard AOECS - produktów bezglutenowych. Rozbudowa zakładu zakończyła się w 2018 roku i dziś wykorzystywane jest ok. 30-40% mocy, więc kolejna rozbudowa planowana jest dopiero na lata 2023-2024.
W związku z dalszymi planami rozwoju spółka rozważa debiut na giełdzie. – Myślimy od razu o dużym parkiecie, jednak decyzja jest zależna od przyszłej sytuacji spółki, otoczenia rynkowego i spełnienia wymogów regulacyjnych – mówi prezes Michał Lasocki.
Kampania crowdinvestingowa Intensona promowana jest przez platformę Crowdway. Zapisy na akcje ruszą w poniedziałek 23 maja o godzinie 9:00.
O Crowdway.pl:
Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 85 mln zł (kampanie zakończone). Crowdway.pl jest laureatem konkursu Złote Spinacze 2020 i 2021 w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie” za emisje dla spółek Janusza Palikota oraz wsparcie I emisji Kombinatu Konopnego. Głosami internautów został wybrany Produktem Inwestycyjnym 2021 roku w konkursie Invest Cuffs 2022. Operatorem platformy jest Crowdway sp. z o.o., która jest częścią Vortune Equity Group S.A. Vortune Equity Group udostępnia szeroki zakres form pozyskiwania kapitału w ramach crowdfundingu udziałowego, przez programy private equity, po instrumenty finansowe. Więcej na: www.crowdway.pl.
1 W latach 2011-2015 przedsiębiorstwo Spółki działało w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej Superfoods Michał Lasocki, a w latach 2015-2021 w ramach spółki Intenson Europe Sp. z o.o., która została przekształcona w Spółkę. Dane są danymi wstępnymi i nie były audytowane.
Źródło: Spółka
