Grupa Pracuj chce utrzymywać poziom sprzedaży; aktywność pracodawców nie spada
Grupa Pracuj chce utrzymywać poziom sprzedaży i kontynuować wzrost liczby klientów. W ocenie zarządu, po silnym odbiciu rynku po pandemii nadal utrzymuje się duża aktywność pracodawców - poinformowali przedstawiciele Grupy Pracuj podczas wtorkowej wideokonferencji. Spółka nie dokonała odpisów na koniec pierwszego kwartału w związku z wojną w Ukrainie, a kolejną analizę pod tym kątem będzie przeprowadzać na koniec czerwca.
"Będziemy dążyć do tego by dynamika, poziom sprzedaży był utrzymywany. Mamy segmenty, które wybraliśmy jako priorytetowe i tam rzeczywiście jesteśmy w stanie elastycznie wchodzić, jeśli chodzi o ceny ogłoszeń” – powiedział prezes Przemysław Gacek.
"Wzrost liczby klientów - mamy nadzieję, że będziemy kontynuować, chociaż pewnie nie aż tak bardzo efektywnie jak w ciągu ostatniego roku" - dodał.
W pierwszym kwartale 2022 r. liczba projektów rekrutacyjnych w serwisie Pracuj .pl wyniosła 152 tys., co oznacza wzrost o 36 proc. rdr. Średnia cena projektów rekrutacyjnych wyniosła w tym okresie 787 zł, wobec 724 zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody Grupy Pracuj wyniosły 142,1 mln zł i były o 40,8 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2021 roku.
W ocenie prezesa, skłonność kandydatów do zmiany pracy jest obecnie większa m.in. z powodu panującej na rynku presji płacowej, czy inflacji.
"Z naszych badań wynika, że wzrost presji płacowej powoduje, że niezadowoleni pracownicy częściej myślą o zmianie pracy, jeżeli np. nie dostają podwyżek" - dodał Gacek.
Z badań Pracuj .pl wynika, że odsetek Polaków aktywnie szukających nowej pracy lub planujących w najbliższym czasie zmienić obecną wzrósł z 31 proc. w październiku 2021 roku do 36 proc. w marcu 2022 roku.
"Cały czas widać, że utrzymuje się duża aktywność ze strony pracodawców" - ocenił prezes.
"2021 r. to było silne odbicie rynku po pandemii. Ale nadal to ożywienie obserwujemy, pracodawcy są nadal bardzo aktywni i aktywność pracodawców nie spada. Zwykle czwarty kwartał jest słabszy ze względu na święta i mniejszą liczbę dni roboczych, ale (...) czwarty kwartał był bardzo dobry, a pierwszy kwartał tego roku jeszcze lepszy. Pomaga również nam trudna dostępność kandydatów na rynku. A z drugiej strony, kandydaci coraz aktywniej poszukują pracy” - powiedział dyrektor finansowy Gracjan Fiedorowicz.
W pierwszym kwartale 2022 r. segment Polska odpowiadał za 131,6 mln zł przychodów grupy, a segment Ukraina za 10,5 mln zł. Przed rokiem przychody z Polski wyniosły 90,8 mln zł, a z Ukrainy ok. 10 mln zł.
Grupa Pracuj informowała wcześniej, że będzie analizowała konieczność dokonania odpisów w związku z wojną w Ukrainie.
"Kwestia potencjalnego odpisu – tak jak zapowiadaliśmy przeprowadziliśmy analizę pod kątem potencjalnej utraty wartości. Wojna zmieniła w czasie rozkład przepływów i ich wielkość, ale nadal mimo podstawienia nowych danych nie pokazują potrzeby dokonania odpisu. Sytuację monitorujemy na bieżąco” - powiedział Fiedorowicz.
Dodał, że kolejną analizę Grupa Pracuj będzie przeprowadzać na koniec czerwca.
"Zobaczymy co przyniesie przyszłość. Na razie nic gorszego się nie dzieje, więc pozwala to myśleć neutralnie, jeśli chodzi o potencjalne odpisy w przyszłości” - ocenił dyrektor finansowy.
"Przyglądamy się sytuacji (...). Widzimy bardzo powolne, stopniowe odbudowywanie popytu. Nie nazwałbym tego normalnością, ale jednak ludzie chcą pracować" - dodał prezes.
Grupa Pracuj jest platformą technologiczną w branży HR w Europie Środkowo-Wschodniej i m.in. wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rekrutacji, utrzymania i rozwoju pracowników. Marki należące do Grupy to polski internetowy serwis rekrutacyjny Pracuj .pl, ukraiński internetowy serwis rekrutacyjny Robota .ua oraz eRecruiter – polski system wspierający prowadzenie procesów rekrutacyjnych.
(PAP Biznes), #GPPdoa/ asa/
