1-2 czerwca br. odbędzie się XIII edycja Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
26 maj 2022, 09:31

1-2 czerwca br. odbędzie się XIII edycja Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG

W dniach 1-2 czerwca br. w Jachrance odbędzie się XIII edycja Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów IR poruszone zostaną tematy takie jak: kierunki rozwoju relacji inwestorskich, po co liczyć wskaźniki ESG, jak wkomponować czynniki ESG w strategię spółki.

Pierwszy dzień Kongresu wypełnią trzy bloki dyskusyjne. Podczas pierwszego z nich będzie mowa o kierunkach rozwoju relacji inwestorskich. Słuchacze dowiedzą się o zmianach w zakresie merytorycznym raportowania, nowej formule obiegu informacji regulowanych, roli DPSN2021 w komunikacji z inwestorami oraz o programie lojalnościowym jako elemencie relacji inwestorskich.

Właściwe wypełnianie Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW ma pozytywny wpływ na kształtowanie relacji spółek giełdowych z ich otoczeniem rynkowym. Obok danych finansowych, na które czekają inwestorzy, bardzo istotne w przypadku spółek giełdowych są również sprawozdania z działalności zawierające oświadczenia o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego. Obserwujemy systematyczny wzrost znaczenia dobrych praktyk i ładu korporacyjnego dla inwestorów giełdowych. Rośnie również świadomość w zakresie zagadnień ESG; coraz więcej uczestników rynku kapitałowego oraz interesariuszy spółek giełdowych zdaje sobie sprawę, jak duże znaczenie mają czynniki pozafinansowe w otoczeniu spółki, które w ostatecznym efekcie istotnie wpływają na jej wyniki, ogólną kondycję i pozycję rynkową. – mówi Piotr Borowski, Członek Zarządu GPW.

Druga dyskusja panelowa wyjaśni po co liczyć wskaźniki ESG. W tej części eksperci opowiedzą o tym, kto potrzebuje danych ESG, o zmianach preferencji odbiorców w modelu B2B i B2C, o raporcie ESG oczami odbiorców oraz o tym, jak dobrze przygotować się do stworzenia strategii ESG spółki.

Dla spółek unijnych standardy będą miały formę zbliżającej się dyrektywy dotyczącej kwestii zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw (CSRD), która będzie nakładać na spółki obowiązek ujawniania wymaganych kryteriów (jeszcze nie uchwalonych) w 2023 roku. Choć wydaje się to uzasadnione, aby oczekiwać, że fundusze inwestycyjne i inni eksperci rynkowi spoza UE będą nadal oczekiwać większego niż wymagany prawem zakres ujawnień ESG, to ujednolicenie standardu daje nadzieję na lepszą transparentność ujawnień a co za tym idzie lepszą porównywalność działań spółek z poszczególnych sektorów. - mówi Dyrektor Departamentu Relacji Inwestorskich Janusz Krystosiak.

W ostatnim bloku tematycznym prelegenci skupią się na zmianach regulacyjnych w zakresie raportowania ESG. Opowiedzą o Taksonomii, SFDR oraz CSRD.

Program drugiego dnia Kongresu to praktyczne warsztaty dotyczące m. in zagadnień takich jak:

  • Jak łatwo i efektywnie raportować względem DPSN2021
  • Efektywny program lojalnościowy dla akcjonariuszy
  • Organizacja procesów ESG w spółce giełdowej
  • Zmiany regulacyjne ważne dla RI

O poziomie rozwoju rynku kapitałowego w danym kraju świadczy poziom budowania i utrzymywania relacji pomiędzy spółką a akcjonariuszem, w szczególności otwartość na promowanie przez emitentów lojalności wobec spółki przez tych najmniejszych akcjonariuszy. Akcjonariusz powinien mieć stworzoną możliwość wejścia w bliższą relację ze spółką, w którą zainwestował, a inwestycja powinna być dowodem szacunku dla tego co robi Zarząd. Nie zawsze chęć zarobienia na akcjach jest i powinna być jedyną przesłanką decydującą o zakupie. W ostatnich dwóch latach spółki giełdowe dzięki zmianom w prawie (Dyrektywa CRD II) zyskały możliwość korzystania z narzędzi umożliwiających aktywizację swoich akcjonariuszy. Budowa programów lojalnościowych opartych na akcjonariacie, wymaga pozyskania przez spółki informacji o swoich akcjonariuszach i liczbie posiadanych przez nich akcji w danym okresie. Mechanizm ten służy nie tylko identyfikacji akcjonariuszy, stanowi również ułatwienie w nawiązaniu bieżącej komunikacji z inwestorami. Dwustronna relacja staje się impulsem dla akcjonariusza do długoterminowego zaangażowania kapitału, jak również zwiększenia zainteresowania bieżącym życiem spółki. Dzięki temu spółka jest w stanie zidentyfikować najbardziej aktywną grupę inwestorów, poznać ich bliżej oraz wyróżnić ich aktywność. Za narzędzie służące wyróżnieniu określonej grupy akcjonariuszy można uznać program lojalnościowy. Programy lojalnościowe oparte o akcjonariat są dla spółek krokiem w stronę budowy solidnych i długotrwałych relacji z akcjonariuszami. Mogą być z sukcesem stosowane na rynkach kapitałowych, czego przykładem są spółki publiczne, które w ten sposób nagradzają swoich akcjonariuszy za lojalność i długoterminowe inwestowanie środków w akcje spółki. Lojalny akcjonariusz może stać się lojalnym klientem, a lojalny klient – lojalnym akcjonariuszem. Programy lojalnościowe zdobywają coraz większą popularność na polskim rynku kapitałowym. – mówi Michał Stępniewski, Członek Zarządu, KDPW.

Dwudniowe spotkanie zamknie dyskusja panelowa pt. „Interaktywna sesja o finansowej informacji poufnej”, podczas której eksperci opowiedzą o wymogach regulacyjnych, rodzajach finansowej informacji poufnej oraz wynikach najnowszych badań z rynku polskiego.

Organizatorem Kongresu jest Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych. Partnerami instytucjonalnymi wydarzenia są: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie i Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych, partnerem strategicznym jest KGHM Polska Miedź, a partnerem technologicznym Unicomp-WZA.

Źródło: Spółka, #SEG

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości