Przejdź do treści

udostępnij:

Skinwallet podsumowuje rok 2021. Spółka zgodnie z planem wprowadziła na rynek produkty i rozpoczęła optymalizację biznesu

Skinwallet SA, właściciel platform do handlu dobrami cyfrowymi w grach video, podsumował ważny dla rozwoju spółki 2021 rok. Rozwój platformy Skinwallet Market przyniósł wzrost zawieranych transakcji o 52% w porównaniu z 2020 r., a zakończenie głównych nakładów inwestycyjnych na technologię doprowadziło do obniżenia kosztów stałych z poziomu 3,42 mln zł w 2020 r. do 2,85 mln zł w 2021 roku.  Przychody netto Skinwallet w 2021 roku wyniosły 10,5 mln zł.

- Za nami przełomowy dla rozwoju naszej działalności rok. Zgodnie z planem uruchomiliśmy i rozwijaliśmy platformę do handlu dobrami cyfrowymi, sukcesywnie zwiększając liczbę transakcji oraz użytkowników. Wzmocniliśmy kompetencje zespołu i nawiązaliśmy ważne partnerstwa biznesowe, a o efektach tej współpracy będziemy mieli przyjemność poinformować już w niedługim czasie. Działania te oraz rozpoczęta pod koniec zeszłego roku optymalizacja biznesu przyniosły już pierwsze efekty, co pokazują wyniki za I kwartał tego roku. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w nasze projekty za pracę na rzecz rozwoju Skinwallet – komentuje Kornel Szwaja, prezes Zarządu Skinwallet.

Dzięki uruchomieniu w styczniu 2021 roku marketplace’u dla dóbr cyfrowych Skinwallet Market spółka uniezależniła się od zewnętrznych marketów, na których Skinwallet upłynniał wcześniej dobra cyfrowe kupowane w ramach działalności swojej drugiej platformy - Skinwallet Instant. Prace rozwojowe nad platformą Skinwallet Market dostosowujące ją do potrzeb użytkowników i wymagań zmieniającego się rynku oraz nawiązanie partnerstw biznesowych, m.in. z Army.pl i Gamerhash, przełożyły się na większe zainteresowanie platformą. Liczba transakcji wzrosła o 52% r./r. Natomiast sprzedaż dóbr na obu platformach osiągnęła poziom prawie 400 tys., co stanowiło wzrost o 52 proc. względem 2020 roku.

- Analizując wyniki spółki w 2021 r. warto zwrócić uwagę na fakt, że to pierwszy rok działania platformy Skinwallet Market, a zawarte pod koniec roku partnerstwa i nowe projekty z obszaru web3 przyniosą efekty w bieżącym roku. Jednocześnie warto zaznaczyć, że stanowiący punkt odniesienia 2020 rok był rokiem covidowym, który z powodu globalnych lock-downów charakteryzował się sezonowymi wzrostami - dodaje Szwaja.

Obecnie spółka koncentruje się na rozwoju kolejnych, nawiązanych już w tym roku partnerstw biznesowych, m.in. z ESE - europejską firmą rozrywkową i technologiczną skoncentrowaną na grach i e-sporcie oraz G2A.com, właścicielem liczącego 19 mln klientów globalnego marketu platformy G2A. Jednocześnie dalej wzmacnia kompetencje technologiczne na potrzeby obecnych oraz przyszłych projektów z obszaru web3 realizowanych dla klientów zewnętrznych. 

O spółce Skinwallet:

Skinwallet jest właścicielem platform do handlu dobrami cyfrowymi w grach wideo, funkcjonujących w dwóch modelach: instant oraz marketplace. Skinwallet Instant umożliwia użytkownikom pozyskanie natychmiastowej wyceny i sprzedaż dóbr cyfrowych za pieniądze. Skinwallet Market pozwala na handel wirtualnymi przedmiotami z gier bezpośrednio pomiędzy użytkownikami, obsługując zarówno transakcje kupna, jak i sprzedaży. Najważniejszym rynkiem aktywności spółki jest gra Counter-Strike: Global Offensive, jednak platformy obsługują również handel przedmiotami z gier Dota 2 oraz Team Fortress 2.

Spółka Skinwallet powstała w ramach funduszu venture buildingowego Tar Heel Capital Pathfinder. Od 2 września 2020 r. jest notowana na rynku NewConnect.

Źródło: Spółka, #SWT

udostępnij: