Maj 2022 r. w Grupie TIM: sprzedaż na poziomie lutego i kwietnia oraz wzrost liczby klientów
Ze wstępnych szacunków wynika, że po pięciu miesiącach 2022 r. przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły ponad 623,1 mln zł (+34,1% rdr.). Szacowane przychody ze sprzedaży TIM SA osiągnięte w maju 2022 r. wzrosły o 12,5% rdr., do ponad 114,1 mln zł.
Przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów wyniosły w maju 2022 r. według szacunków prawie 77,7 mln zł (+2,8% rdr.).
- Poziom naszej majowej sprzedaży, zbliżony do przychodów ze sprzedaży w lutym i kwietniu 2022 roku, oceniam bardzo dobrze, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że miesiąc, za sprawą otwierającego go długiego weekendu, miał tylko dwadzieścia dni roboczych. W niektórych grupach produktowych wciąż obserwujemy efekt nadwyżkowych zakupów realizowanych w marcu 2022 roku, tuż po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Procentowo zachowaliśmy dwucyfrowy wzrost, co jest pozytywnym zjawiskiem – twierdzi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Co bardzo ważne, w minionym miesiącu zanotowaliśmy wzrost liczby klientów. Nasza oferta przyciąga nowych odbiorców, a to kluczowy element, pozwalający spoglądać nam optymistycznie w przyszłość w kwestii dalszych wzrostów sprzedaży – dodaje.
TIM SA w maju br. obsłużył 17 375 klientów - było to o ponad 4000 klientów więcej niż w maju 2021 r. Spółka utrzymała tym samym trend wzrostowy i dużą dynamikę w tym obszarze. Sprzedaż do nowych odbiorców wyniosła w maju br. 14,4 mln zł, co stanowiło blisko 13% udziału w całkowitych przychodach TIM SA w minionym miesiącu.
O spółce TIM:
TIM SA prowadzi największą platformę e-commerce B2B w Polsce TIM.PL, jest też największym (pod względem przychodów ze sprzedaży) dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce (według magazynu „Elektrosystemy”, nr 5/2020, oraz https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/). Od 2013 r. łączy unikalne, kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży technicznej i elektrotechnicznej z nowoczesnymi technologiami e-handlu, który stanowi główny kanał sprzedaży TIM-u.
Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Na podstawie wyboru 100 analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych i zarządzających, reprezentujących domy i biura maklerskie, fundusze emerytalne i inwestycyjne, TIM znalazł się na 2. miejscu głównego zestawienia rankingu Giełdowa Spółka Roku 2020, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.PL, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA - operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.
Źródło: Spółka, #TIM
