Grupa LPP miała w I kw. 186,6 mln zł EBIT i 268 mln zł zysku netto (opis)
Grupa LPP miała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2022/23 268 mln zł zysku netto wobec 21,5 mln zł zysku przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 186,6 mln zł i jest niższy niż wcześniejsze szacunki spółki, które zakładały, że sięgnie on 205 mln zł.
Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 96,9 mln zł. Z kolei zysk netto z działalności przeznaczonej na sprzedaż (rosyjska spółka zależna) wyniósł 171 mln zł, przy czym - jak podało LPP - jednym z czynników na niego wpływających było odwrócenie odpisów w kwocie 287 mln zł.
EBITDA wyniosła 438,2 mln zł.
Przychody grupy wyniosły 3,03 mld zł wobec 2,4 mld zł rok wcześniej (przed przekształceniem, spółka rosyjska w pełni konsolidowana), co oznacza wzrost o ok. 29 proc. rdr.
Z kanału internetowej grupa uzyskała prawie 1 mld zł przychodów, co stanowiło ok. 33 proc. całości sprzedaży grupy.
"Jednocześnie ograniczona możliwość sprzedaży na obu rynkach: ukraińskim i rosyjskim spowodował wzrost zapasów r/r i konieczność dokonania większych akcji promocyjnych kolekcji Wiosna/ Lato wszystkich marek, co w następstwie wpłynęło na wynik marży brutto na sprzedaży, który kształtował się na poziomie 53,3 proc., tj. o 2,2 p.p mniej niż rok wcześniej" - podało LPP.
Koszty operacyjne w I kwartale 2022 roku były wyższe o 18,1 proc. rdr.
Na początku maja grupa LPP szacowała zysk EBIT na 205 mln zł, a przychody na 3,42 mld zł.
28 kwietnia zarząd LPP podjął decyzję o sprzedaży rosyjskiej spółki zależnej kontrahentowi zewnętrznemu. LPP podało w prezentacji, że szczegóły transakcji sprzedaży spółki rosyjskiej zostaną podane w raporcie półrocznym, po rozliczeniu umowy. Jak podano, zamknięte rosyjskie salony generowały ok. 50 mln zł straty miesięcznie w okresie kwiecień - maj.
Grupa podtrzymała, że plany sprzedażowe na rok finansowy 2022/23 (z wyłączeniem rynku Ukrainy i Rosji) wskazują na możliwość osiągnięcia 16 mld zł sprzedaży, czyli wzrostu o około 13 proc. rdr, z czego w kanale sprzedaży internetowej przekroczenie poziomu 5 mld zł.
"Jednocześnie biorąc pod uwagę obecną sytuację geopolityczną na wschodzie Europy, poziom niepewności i niestabilność gospodarczą na wszystkich rynkach oraz wzrost inflacji przy wciąż rosnącej na rynku presji kosztowej, grupa w 2022/23 roku spodziewa się spadku marży handlowej i operacyjnej" - napisano w raporcie.
Nakłady inwestycyjne mają wynieść w 2022/23 r. 1 mld zł, w tym ok. 630 mln zł na rozwój sieci salonów stacjonarnych, której powierzchnia ze względu na wstrzymanie rozwoju w rejonie wschodnim zmniejszy się w bieżącym roku o około 4 proc. rdr. W kolejnych latach grupa zakłada odbudowanie powierzchni handlowej i powrót do wzrostów.
Na koniec kwietnia grupa LPP miała 1.760 sklepów stacjonarnych (bez uwzględnienia salonów w Rosji) o łącznej powierzchni 1.458 tys. m kw. w 25 krajach.
(PAP Biznes), #LPPpel/
