Amazon generuje dobry wzrost biznesu w Polsce, planuje dalsze inwestycje
Amazon, który w marcu 2021 roku uruchomił serwis amazon .pl, ocenia, że generuje on dobry wzrost, zamierza dalej inwestować w Polsce - poinformowali podczas spotkania z dziennikarzami przedstawiciele spółki. Własne automaty paczkowe są wśród projektów stopniowo rozwijanych przez Amazon globalnie.
"Jeśli patrzymy na poziom zaangażowania klientów, to ponad rok od startu w Polsce on ciągle rośnie. (...) Z naszej perspektywy, nie mogę komentować z perspektywy całego rynku e-commerce, biznes notuje dobry wzrost przez ponad rok" - powiedział dyrektor generalny Amazon. pl Mourad Taoufiki.
Amazon uruchomił w marcu 2021 roku serwis Amazon. pl. W październiku ubiegłego roku wprowadził w Polsce usługę Amazon Prime.
Z danych Mediapanel Gemius Polska wynika, że liczba użytkowników Amazon (.pl, .de, .com, .co, .uk - ruch generowany z Polski, aplikacja Zakupy na Amazon) wzrosła w maju do 6.437.070 z 6.319.134 w kwietniu. Liczba użytkowników Amazon Prime Video w Polsce spadła w maju 2022 roku do 1.799.010 z 1.969.110 w kwietniu br.
Na świecie Amazon na ponad 200 mln klientów Amazon Prime.
Taoufiki, pytany, czy Amazon planuje podniesienie ceny Amazon Prime w Polsce odpowiedział, że firmie zależy, żeby produkt był niedrogi i miał konkurencyjną cenę.
Dyrektor generalny Amazon w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i nowych serwisów Amazon w krajach UE Rocco Brauniger zapowiedział kontynuację inwestycji Amazon w logistykę w Polsce, ale nie podał żadnych szczegółów.
"Zawsze patrzymy z perspektywy klienta. W ciągu ostatnich dwóch lat, w czasie pandemii, bardzo ważne było zwiększanie zdolności logistycznych.(...) Mieliśmy duży wzrost, zwłaszcza w 2020 roku i 2021 roku. Zainwestowaliśmy dużo w logistykę.(...) Oczywiście w Polsce, gdzie jesteśmy na początku, będziemy dalej rosnąć. Jeśli będziemy dalej rosnąć, to potrzebujemy większych mocy logistycznych" - podkreślił.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku i stworzył ponad 25 tys. stałych miejsc pracy w 10 centrach logistyki, a także w biurze Amazon Web Services w Warszawie oraz Centrach Rozwoju Technologii w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Od 2012 roku Amazon zainwestował w Polsce ponad 12 mld zł.
Brauniger poinformował, że automaty paczkowe są jedną z innowacji wprowadzanych stopniowo przez Amazon globalnie, nie tylko lokalnie w jednym kraju.
"Mamy automaty paczkowe w USA (...) Jeśli chodzi o rozwój biznesu w Polsce, to jesteśmy na jego początku. Jest wiele innowacji, które testowaliśmy, stworzyliśmy i okazały się sukcesem, których nie wprowadziliśmy jeszcze w Polsce. Jedną z nich są automaty paczkowe. To jest poprawa doświadczeń klientów związanych z dostawami" - powiedział Brauniger.
Dodał, że z pewnością, podobnie jak wszystkie innowacje Amazon, nie ma intencji wprowadzania ich tylko w jednym kraju, lecz mają być dostępne dla klientów na całym świecie.
Taoufiki podkreślił jednak, że Polska ma ogromną liczbę automatów paczkowych, większą niż w Niemczech. Amazon korzysta w naszym kraju m.in z paczkomatów InPostu.
Brauniger poinformował, że jeśli chodzi o usługę B2B, to Amazon wdrożył ją już w wielu krajach. W USA wprowadzono ją dużo później niż B2C, ale obecnie jest to mocno rosnący segment biznesu firmy w USA.
Amazon .pl ma w swojej ofercie ponad 250 mln produktów.
(PAP Biznes), #ALEepo/ gor/
