Przejdź do treści

udostępnij:

Cloud Technologies dalej dynamicznie się rozwija. Sprzedaż danych w kwietniu wzrosła o 37% r/r

Cloud Technologies, spółka koncentrująca się na sprzedaży danych cyfrowych, kontynuuje dynamiczny rozwój. Sprzedaż danych do kluczowych klientów wzrosła w kwietniu o 37%, podała notowana na NewConnect spółka.

- Konsekwentnie wzmacniamy nasze kompetencje technologiczne i sprzedaż, co widać w wynikach. Drugi kwartał 2022 roku rozpoczął się dla nas bardzo dobrze - sprzedaż danych do kluczowych klientów, w naszym strategicznym segmencie obejmującym sprzedaż danych i technologii do ich przetwarzania, wzrosła w kwietniu o 37% r/r. Warto zauważyć, że to wynik odnoszący się do relatywnie wysokiej bazy - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

W maju spółka opublikowała wyniki finansowe za I kw. 2022 roku, który był dla Cloud Technologies jednym z najlepszych kwartałów na przestrzeni czterech ostatnich lat. Zysk netto wygenerowany w tym okresie wzrósł w stosunku do IV kw. 2021 roku o 83% i wyniósł 2,2 mln zł. Natomiast EBITDA sięgnęła 4,5 mln zł, co oznacza wzrost o 51% r.d.r. Na rekordowe wyniki finansowe osiągnięte w I kw. 2022 roku miał wpływ coraz większy udział w przychodach strategicznego dla Cloud Technologies segmentu, czyli sprzedaży danych, który wynosi obecnie 75%. Ponad 80% przychodów w tym segmencie pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i jest rozliczona w dolarach, podczas gdy większość kosztów jest ponoszona w złotówkach, co dodatkowo sprzyja wzrostowi zysków i rentowności spółki.

- W pierwszym kwartale osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe, pomimo, że jest to zwykle najsłabszy okres w ciągu roku z uwagi na sezonowość branży. To efekt przyjętej przez nas strategii rozwoju, która zakłada koncentrację na segmencie sprzedaży danych, charakteryzującym się wysoką, sięgającą ponad 60% marżowością – dodaje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Spółka jest obecnie w trakcie realizacji ambitnej strategii na lata 2021 - 2023. Jednym z jej kluczowych elementów obok rozwoju w segmencie sprzedaży danych jest skup akcji w ramach programu motywacyjnego. W pierwszych dwóch transzach Cloud Technologies skupiło od inwestorów 37,7 tys. akcji własnych o łącznej wartości 1,2 mln zł. Beneficjentami programu motywacyjnego zostaną członkowie wyższej kadry kierowniczej i organów zarządczych spółki. Uczestnicy programu zostaną upoważnieni do objęcia do 250 000 akcji w 2024 roku przy spełnieniu KPI w postaci skumulowanego EBITDA w wysokości 55 mln zł.

Cloud Technologies prowadzi działalność na dynamicznie rozwijającym się globalnym rynku danych, którego wartość w 2021 roku wyniosła 52 mld USD według raportu OnAudience. Skumulowany roczny wskaźnik (CAGR) na globalnym rynku danych za lata 2017- 2021 wynosi 29%, z czego dominującą pozycję zajmują Stany Zjednoczone, będące kluczowym rynkiem Cloud Technologies. Wraz z globalnym rynkiem danych rosną wydatki na reklamę online. Według agencji Zenith wskaźnik CAGR globalnych wydatków na reklamę online w latach 2017- 2021 wyniósł 15%.

O spółce Cloud Technologies:

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Firma została założona przez Piotra Prajsnara w 2011 roku, a na giełdzie zadebiutowała w tym samym dniu co Facebook – 18 maja 2012 roku, zasilając grono spółek notowanych na rynku NewConnect. Prowadzi działalność w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych z internetu. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times. Cloud Technologies została wyróżniona tytułem Spółki Roku 2021 przez organizatorów gali “Byki i Niedźwiedzie 2021”, organizowanej przez Parkiet.

Cloud Technologies stworzyło jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (Data enrichment). Precyzyjne targetowanie odbiorców przekłada się nawet na kilkukrotny wzrost efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.

Źródło: Spółka, #CLD

udostępnij: