Przejdź do treści

udostępnij:

Livechat Software miał w 2021/22 roku 119 mln zł zysku netto, wzrost o 18,8 proc. rdr

Livechat Software miał w roku obrotowym 2021/22, zakończonym 31 marca 2022 roku, 119 mln zł zysku netto wobec 100,2 mln zł rok wcześniej, o 18,8 proc. więcej rdr - podała spółka w raporcie rocznym. Przychody wzrosły do 222,5 mln zł ze 179 mln zł przed rokiem, co oznacza wzrost o 24,3 proc. rdr.

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 128,1 mln zł wobec 107,1 mln zł rok wcześniej. EBITDA wzrosła o 19,8 proc. rdr do 140 mln zł.

Spółka podała w raporcie, że wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) grupy na koniec marca 2022 r. wyniosła 4,64 mln USD, co oznacza wzrost o 4,5 proc. w stosunku do stanu na koniec grudnia 2021 r. i o 15,4 proc. rdr.

"Wzrost powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) pozwala obecnie spodziewać się w kolejnych kwartałach wzrostów przychodów zarówno w skali roku, jak i kwartał do kwartału" - napisano.

Spółka podała, że udział produktu LiveChat w przychodach grupy w roku finansowym 2021/22 to 93,2 proc. Produkt ChatBot z kolei wygenerował 5,4 proc. przychodów, a HelpDesk 1,4 proc. rocznych przychodów.

Na koniec marca 2022 r. ARPU (średni przychód przypadający na jednego klienta) produktu LiveChat wyniosło 120,9 USD wobec 119,2 USD na koniec grudnia 2021 r. i 117,0 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 102,3 USD na koniec marca 2022 wobec 98,9 USD na koniec poprzedniego kwartału i 86,9 USD przed rokiem.

Jak podano w raporcie, “Customer churn”, czyli wskaźnik odejść klientów, od początku roku finansowego kształtował się na poziomie ok. 3 proc. (w ujęciu miesięcznym).

Na koniec roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 35.559, a ChatBot 2.404. Jak podano, obecnie liczba klientów LiveChat przekroczyła już znacząco poziom 36 tys.

(PAP Biznes), #LVC

pel/ ana/

Zobacz także: LiveChat Software SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: