Bardzo dobre pierwsze półroczne wyniki sprzedaży TIM-u
Ze wstępnych szacunków wynika, że w czerwcu 2022 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły ponad 116 mln zł (+5,6% rdr.). Tym samym szacowane przychody ze sprzedaży w I półroczu 2022 r. osiągnęły poziom 739,2 mln zł (+28,7% rdr.), a w II kwartale 2022 r. 345,8 mln zł (+10,7% rdr.).
Z kolei przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów osiągnęły w czerwcu 2022 r. poziom zbliżony do zanotowanego w czerwcu 2021 r. (76,2 mln zł, -0,4% rdr.). W całym II kw. 2022 r. było to 235,2 mln zł (+4% rdr.), zaś w I półroczu 2022 r. – po raz pierwszy w historii ponad 0,5 mld zł, tj. 512,4 mln zł (+27% rdr.).
- Szacowane przychody ze sprzedaży w czerwcu 2022 roku utrzymały się na poziomie z kwietnia i maja. Z jednej strony to dowód na to, jak silny jest „efekt marca”, gdy inwazja na Ukrainę zaowocowała dużą niepewnością i rekordową sprzedażą. Klienci wciąż korzystają z marcowych „zapasów”. Z drugiej strony, widać, że ich decyzje zakupowe cechuje duża ostrożność wynikająca z sytuacji makroekonomicznej – zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Z kolei ponad 739 milionów złotych, które przyniosło I półrocze 2022 roku, to niemal tyle, ile wyniosły przychody TIM-u ze sprzedaży zaledwie trzy i pół roku wcześniej, po całym 2018 roku (751,5 mln zł). To dla nas potwierdzenie, że klienci wybierają TIM z uwagi na najszerszą i dostępną od ręki ofertę na rynku, za co niezmiernie dziękuję – dodaje Krzysztof Folta.
O spółce TIM:
TIM SA prowadzi największą platformę e-commerce B2B w Polsce TIM.PL, jest też największym (pod względem przychodów ze sprzedaży) dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce (według magazynu „Elektrosystemy”, nr 5/2020, oraz https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/). Od 2013 r. łączy unikalne, kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży technicznej i elektrotechnicznej z nowoczesnymi technologiami e-handlu, który stanowi główny kanał sprzedaży TIM-u.
Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Na podstawie wyboru 100 analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych i zarządzających, reprezentujących domy i biura maklerskie, fundusze emerytalne i inwestycyjne, TIM znalazł się na 2. miejscu głównego zestawienia rankingu Giełdowa Spółka Roku 2020, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.PL, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA - operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.
Źródło: Spółka, #TIM
