Zysk netto Mercoru w IV kw. 21/22 wyniósł 7,4 mln zł
Mercor w czwartym kwartale roku obrotowego 2021/22 odnotował 7,4 mln zł, co oznacza wzrost o 197 proc. rdr. Grupa zwiększyła przychody ze sprzedaży o 47 proc. do 136,9 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.
EBIT wyniósł 10,8 mln zł (+222 proc. rdr), a EBITDA była na poziomie 14,4 mln zł (+88 proc.).
W całym roku obrotowym 2021/22 (1.04.2021-31.03.2022) przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o ponad 28 proc. rdr do 496 mln zł. Zysk netto wyniósł 32,5 mln zł (+10 proc. rdr), EBIT sięgnął 44 mln zł (+16 proc,), a EBITDA w wysokości blisko 58,4 mln zł była o 12 proc. wyższa rdr.
"Kończymy rok obrotowy 2021/2022 w dobrym nastroju. Zanotowaliśmy lepsze rok do roku przychody, wynik EBITDA i zysk netto, a do tego ciągle pracowaliśmy nad rozwojem technologicznym w Grupie. Warto podkreślić, że przez ostatnie 12 miesięcy przebiliśmy założenia finansowe z naszej strategii. W strategii Grupy na lata 2020-2023 m.in. stawialiśmy sobie za cel utrzymanie ROE na poziomie 13 proc. Nasz wynik okazał się dużo lepszy" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Krempeć.
Spółka podała, że w pierwszych tygodniach wojny działalność ukraińskiej spółki zależnej, zlokalizowanej w okolicach Lwowa, została zamrożona, jednak obecnie produkcja przebiega bez zakłóceń.
"Liczymy na to, że sytuacja będzie się poprawiać, ale jesteśmy gotowi przenieść produkcję do Polski jeśli okazałoby się to konieczne" - powiedział Krempeć.
"Od momentu agresji Rosji na Ukrainę nie prowadzimy wymiany handlowej ani z rosyjską spółką zależną, ani z innymi podmiotami z rynku rosyjskiego. W minionym roku obrotowym rynek ten odpowiadał za ok. 10 proc. naszej sprzedaży" - dodał.
Prezes podał, że w roku obrotowym 2021/2022 sprzedaż grupy rozkładała się po równo pomiędzy rynkiem krajowym a rynkami zagranicznymi.
"Mamy zdywersyfikowaną sprzedaż na wielu zagranicznych rynkach. Dzięki temu nie jesteśmy uzależnieni od sytuacji w poszczególnych krajach, i zawirowania na niektórych rynkach możemy kompensować zwiększaniem sprzedaży na innych. W kolejnych latach także planujemy mocno stawiać na dywersyfikację i dalsze umacnianie pozycji w Europie" - powiedział Krempeć.
(PAP Biznes), #MCRseb/ asa/
