Haitong Bank obniżył ceny docelowe dla Cyfrowego Polsatu do 22,9 zł , a dla Orange do 7 zł | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
05 lip 2022, 09:42

Haitong Bank obniżył ceny docelowe dla Cyfrowego Polsatu do 22,9 zł , a dla Orange do 7 zł

Haitong Bank, w raporcie z 1 lipca, obniżył cenę docelową akcji Cyfrowego Polsatu do 22,9 zł z 34,9 zł utrzymując rekomendację "neutralnie". Natomiast cena docelowa Orange została zmniejszona do 7 zł z 7,3 zł, a rekomendacja "kupuj" utrzymana.

W poniedziałek o godz. 9.30 kurs akcji Cyfrowego POlsatu wynosi 21,94 zł, a Orange 6,33 zł.

"Telekomy, mimo że oferują produkty uznawane dziś za niezbędne, nie są w stanie skutecznie przenieść presji inflacyjnej na swoich konsumentów. Wszystko z powodu silnej konkurencji, która można by się wydawać, że się nasiliła w ostatnim czasie, między innymi za sprawą oferty pakietowej Play/UPC. Naszym zdaniem nie jest to jednak początek nowej wojny cenowej, gdyż oferta ta obejmuje droższe pakiety i jej głównym celem jest nagłośnienie połączenia Play/UPC. ARPU telekomowe rośnie w tempie 3-6 proc., jednak biorąc pod uwagę inflację, która wynosi obecnie 14 proc., oznacza to spadek ARPU w ujęciu realnym. Naszym zdaniem, operatorzy będą starali się selektywnie podnosić ceny oferowanych produktów. Będą uzasadniać to koniecznością finansowania wydatków operacyjnych i kapitałowych, które również są narażone na inflację" - napisano.

"Biznesowy model Cyfrowego Polsatu wciąż wydaje się nam fundamentalnie bardziej atrakcyjny niż Orange Polska. Warto jednak podkreślić, że rozwój zielonej energii może nie tylko pochłonąć cały FCF, lecz także zmusić Cyfrowy Polsat do anulowania dywidendy w latach 2023-2024, co czyni akcje Cyfrowego Polsatu mniej atrakcyjnymi dla inwestorów krótko-/średnioterminowych. Naszym zdaniem Orange Polska powinien +dowieść+ swoją nisko jednocyfrową prognozę wzrotu EBITDaL w 2022 roku i nadal wypłacać dywidendę na akcję w wysokości 0,25 zł (stopa dywidendy na poziomie czterech procent). Obecnie preferujemy raczej Orange Polska niż Cyfrowy Polsat" - dodano.

W ocenie analityków, po wprowadzeniu dość agresywnej komercyjnej oferty wiązanej przez Play/UPC (nowi klienci dostają drugą usługę za darmo przez 2 lata, a dotychczasowi przez 9 miesięcy), inwestorzy słusznie zaczęli się zastanawiać, czy nie jest to początek nowej wojny cenowej.

"Diabeł nie jest jednak tak straszny jak go malują, przede wszystkim dlatego, że ta +specjalna promocja+ skierowana jest do konsumentów z wyższej półki cenowej (najdroższy plan HomeBox w Play za 90 zł/m lub plan 1GB/s w UPC za 80 zł/m lub 130 zł/m wraz z telewizją). Strategia ta nazywana jest +więcej za więcej+ i ma na celu przyzwyczajenie klienta do nowych, droższych usług i podniesienie ARPU przy przedłużaniu umowy. Naszym zdaniem, wysoka inflacja w połączeniu z niskim poziomem ARPU w Polsce, wprowadzeniem 5G i rosnącymi kosztami finansowania są wystarczająco silnymi argumentami dla operatorów, aby powstrzymać się od agresywnej polityki cenowej i osłabiania ARPU" - podkreślają.

Pierwsza publikacja raportu, którego autorem jest Konrad Księżopolski miała miejsce 1 lipca, o godz. 8.30.

Depesza jest skrótem rekomendacji. W załączniku znajduje się plik PDF z wymaganymi prawem informacjami.

(PAP Biznes), #CPS

epo/ ana/

Załączniki:

Zobacz także: Cyfrowy Polsat SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości