Przejdź do treści

udostępnij:

Pepco Group miało w III kw. 2021/22 1.210 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 17,1 proc. rdr (opis)

Pepco Group miało w III kw. 2021/22 1.210 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 17,1 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego - podała spółka w komunikacie.

Przychody sieci Pepco wyniosły 704 mln euro, co oznacza wzrost o 28,5 proc. rdr przy stałym kursie walutowym i o 7,3 proc. w ujęciu LFL. Jak podano, szczególnie dobre wyniki osiągnięte zostały przez Pepco na Węgrzech, w Czechach i Serbii. Przychody Poundland Group wyniosły 507 mln euro, czyli wzrosły o 3,8 proc. oraz 2 proc. w ujęciu LFL.

Wzrost przychodów LFL Pepco Group wyniósł w III kwartale 4,9 proc.

Przychody Grupy narastająco od początku roku wyniosły 3.582 mln euro, co oznacza wzrost o 17,4 proc. przy założeniu stałego kursu walutowego.

"W obliczu utrzymującej się na całym rynku presji inflacyjnej, Grupa inwestuje w swoją ofertę cenową i utrzymanie wiodącej na rynku zróżnicowanej oferty dyskontowej" - napisano.

Grupa poinformowała, że program otwarć nowych sklepów kontynuowały wszystkie marki – w tym roku przybyło dotąd 350 nowych sklepów (nie licząc zamknięcia 59 sklepów Fultons) - i Pepco Group jest na dobrej drodze do zrealizowania zaktualizowanego celu, jakim jest otwarcie 450 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2022.

W trzecim kwartale Pepco Group otworzyło 115 nowych sklepów (nie licząc zamknięcia 16 sklepów Fultons), a Pepco 109 sklepów netto - w tym 40 sklepów na rynkach Europy Zachodniej, tj. w Austrii, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech.

Na koniec trzeciego kwartału liczba sklepów ogółem grupy wynosiła 3.795 (w tym 2.775 sklepów Pepco).

Jak podano, w trzecim kwartale zakończono modernizację 82 sklepów – od początku roku łącznie przeprowadzono 668 modernizacji.

"W marcu 2022 r. rozpoczęto pilotaż w Hiszpanii, oferując w wybranych sklepach pełną gamę odzieży marki Pepco, towarów ogólnego przeznaczenia i szybko zbywalnych. Pilotaż przebiegł wyjątkowo pomyślnie, a pierwsze reakcje klientów, biorąc pod uwagę znaczny wzrost ich zadowolenia, były bardzo zachęcające. W związku z powyższym zadecydowano, że ten nowy format jest najlepszym rozwiązaniem dla klientów Grupy na rynku hiszpańskim. Istniejące sklepy Dealz w Hiszpanii zostaną zatem przekształcone w sklepy Pepco,, a tam gdzie pozwoli na to dostępna przestrzeń oferta zostanie uzupełniona o towary FMCG" - napisano w komunikacie.

Grupa jest przekonana, że chociaż warunki handlowe są nadal trudne, stały rozwój jest możliwy i - o ile nie dojdzie do znaczącego pogorszenia otoczenia makroekonomicznego - Pepco Group pozostaje na dobrej drodze do tego, by zaliczyć kolejny dobry rok, zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami.

"Grupa ma za sobą kolejny kwartał rozwoju i solidnych wyników handlowych, możliwych dzięki dalszej realizacji naszej udanej, sprawdzonej strategii. Cieszy nas realizacja naszych planów ekspansji w Hiszpanii, stanowiących pierwszy krok na drodze do udostępnienia najlepszej oferty Grupy większej liczbie klientów niż dotychczas" - ocenił, cytowany w komunikacie prasowym, Dyrektor Generalny Trevor Masters.

(PAP Biznes), #PCO

doa/

Zobacz także: Pepco Group NV - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: