Big Cheese Studio: Cooking Simulator VR zadebiutuje na platformie Oculus Quest 2 już 28 lipca
Cooking Simulator VR – topowa gra VR o gotowaniu z portfolio notowanej na GPW spółki Big Cheese Studio – równo rok po swoim debiucie rynkowym trafi w ręce użytkowników platformy Oculus Quest 2. Twórcy gry ustalili datę premiery na 28 lipca br. Cena pojedynczego egzemplarza wynosi 25 USD.
- Niezmiernie mi miło poinformować, że w przeddzień pierwszej rocznicy debiutu rynkowego naszego projektu Cooking Simulator VR, udostępnimy najnowszą wersję gry, kompatybilną z popularnymi goglami Oculus Quest 2. Tytuł zadebiutuje na platformie Marka Zuckerberga już w przyszły czwartek, 28 lipca. To moment na jaki czekało wielu graczy, a dla nas spełnienie kolejnego z tegorocznych kamieni milowych. Przez ostatnie miesiące bardzo ciężko pracowaliśmy nad tym by projekt był dopracowany i spełniał wysokie oczekiwania fanów, zarówno pod kątem zawartych w grze mechanik, jak i od strony wizualnej, co jest niezwykle istotne zwłaszcza w kontekście produkcji VR. – mówi Łukasz Dębski, Prezes Zarządu Big Cheese Studio SA. – Cenę pojedynczego egzemplarza ustaliliśmy na 25 USD – dodaje Łukasz Dębski.
Pierwsza VR-owa odsłona Cooking Simulatora zadebiutowała na platformie Steam VR 29 lipca 2021 r. Produkcja od samego początku cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem graczy, podobnie jak jej podstawowa wersja na PC. To nie tylko najlepszy debiut oraz najlepiej sprzedająca się gra VR z całej grupy PlayWay, ale i najlepsza gra VR roku 2021. Takie wyróżnienie przypadło grze w ramach ostatniej edycji konkursu Steam Awards. Była to pierwsza tego rodzaju nagroda dla rodzimej produkcji w wirtualnej rzeczywistości oraz druga nagroda dla gry roku po Wiedźminie 3. Popularność projektu VR nie słabnie. Obecnie 85 proc. użytkowników platformy Steam ocenia grę VR bardzo pozytywnie.
- Technologie wirtualnej rzeczywistości zyskują na znaczeniu, a popyt na gogle VR w ciągu kilku najbliższych lat może wzrosnąć nawet kilkukrotnie. Obecnie największą i dynamicznie rozwijaną platformą dla tego sprzętu jest Oculus Quest 2, gdzie do końca 2021 roku sprzedano ponad 10 mln urządzeń. Wiążemy więc spore nadzieje względem zbliżającej się premiery. – mówi Jakub Rafał, Dyrektor Finansowy w Big Cheese Studio SA. – Chcemy wykorzystać potencjał Questa, co w połączeniu z wiernym community zebranym wokół Cooking Simulatora, powinno przełożyć się na wolumen sprzedażowy naszego kulinarnego projektu – dodaje Jakub Rafał.
Z szacunków rynkowych wynika, że sprzedaż gogli Oculus Quest 2 w 2022 roku sięgnie 20 mln sztuk.
O spółce Big Cheese Studio:
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy Studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator, a 7 grudnia 2021 roku akcje spółki zadebiutowały na Głównym Rynku GPW w Warszawie.
Źródło: Spółka, #BCS