Haitong Bank obniżył rekomendację WP do "neutralnie"
Haitong Bank, w raporcie z 15 lipca, obniżył rekomendację dla Wirtualnej Polski do "neutralnie" z "kupuj" poprzednio, ścinając jednocześnie cenę docelową do 104,5 zł ze 137 zł.
O godz. 10.10 kurs spółki na GPW wynosi 95,5 zł.
"Ogólny obraz fundamentalny WPL wydaje się być stabilny. Dostrzegamy jednak na horyzoncie pewne ryzyka, które mogą wyhamować profil wzrostu Wirtualnej Polski w najbliższych kwartałach" - napisano w raporcie.
Zdaniem autora raportu, Konrada Księżopolskiego, wszystko wskazuje na to, że pandemia jeszcze się nie skończyła i możliwe, że kraje UE będą zmuszone do ponownego wprowadzenia obostrzeń, co z kolei może zaszkodzić międzynarodowemu ruchowi turystycznemu. Odbiłoby się to na działalności e-commerce WP (wakacje. pl, nocowanie. pl).
Analityk ocenia, że również wysokie stopy procentowe, rosnąca inflacja i wzrost cen energii nieuchronnie odbiją się na dochodach konsumentów i ich apetycie na wydatki.
Słabość gospodarki może natomiast przełożyć się na wydatki reklamowe, na których zarabiają internetowe portale WP.
"Choć rynek reklamy internetowej znajduje się w strukturalnym trendzie wzrostowym związanym z transformacją cyfrową, to wciąż jest on zależny od sytuacji makroekonomicznej. Gdy wzrost PKB w Polsce spadnie do zera lub poniżej, będziemy prawdopodobnie obserwować również cięcia w budżetach reklamodawców internetowych, co może mieć duży wpływ na P&L Wirtualnej Polski, gdyż media internetowe to biznes wysokomarżowy" - napisano w raporcie.
"Biorąc pod uwagę, że powyższe ryzyka jeszcze nie wystąpiły i trudno ocenić ich skalę, umiarkowanie obniżamy nasze prognozy EBITDA na lata 2023-2024 o 5 proc. i 6 proc." - podsumowano.
Księżopolski szacuje, że Wirtualna Polska przedstawi w II kw. solidne wyniki ze wzrostem przychodów o 14 proc. rok do roku i o 11 proc. wyższą skorygowaną EBITDA.
"Wzrost powinien być napędzany zarówno przez segment mediów (oczekiwane +13 proc. rdr), jak i e-commerce (oczekiwane +9 proc. rdr). Wzrost w mediach powinien być wspierany przez trwający strukturalny trend transformacji cyfrowej oraz szybko rosnące, ale rozwadniające marżę nowe produkty jak WPartner/WP ads. Z kolei wzrost w e-commerce powinien być napędzany głównie przez segment turystyczny" - napisano w rekomendacji.
Depesza jest skrótem raportu, którego pierwsze rozpowszechnienie nastąpiło 15 lipca o godzinie 8.30.
W załączniku znajduje się plik z wymaganymi informacjami.
(PAP Biznes), #WPLkuc/ ana/
Załączniki:
