Przejdź do treści

udostępnij:

Haitong Bank obniżył rekomendację WP do "neutralnie"

Haitong Bank, w raporcie z 15 lipca, obniżył rekomendację dla Wirtualnej Polski do "neutralnie" z "kupuj" poprzednio, ścinając jednocześnie cenę docelową do 104,5 zł ze 137 zł.

O godz. 10.10 kurs spółki na GPW wynosi 95,5 zł.

"Ogólny obraz fundamentalny WPL wydaje się być stabilny. Dostrzegamy jednak na horyzoncie pewne ryzyka, które mogą wyhamować profil wzrostu Wirtualnej Polski w najbliższych kwartałach" - napisano w raporcie.

Zdaniem autora raportu, Konrada Księżopolskiego, wszystko wskazuje na to, że pandemia jeszcze się nie skończyła i możliwe, że kraje UE będą zmuszone do ponownego wprowadzenia obostrzeń, co z kolei może zaszkodzić międzynarodowemu ruchowi turystycznemu. Odbiłoby się to na działalności e-commerce WP (wakacje. pl, nocowanie. pl).

Analityk ocenia, że również wysokie stopy procentowe, rosnąca inflacja i wzrost cen energii nieuchronnie odbiją się na dochodach konsumentów i ich apetycie na wydatki.

Słabość gospodarki może natomiast przełożyć się na wydatki reklamowe, na których zarabiają internetowe portale WP.

"Choć rynek reklamy internetowej znajduje się w strukturalnym trendzie wzrostowym związanym z transformacją cyfrową, to wciąż jest on zależny od sytuacji makroekonomicznej. Gdy wzrost PKB w Polsce spadnie do zera lub poniżej, będziemy prawdopodobnie obserwować również cięcia w budżetach reklamodawców internetowych, co może mieć duży wpływ na P&L Wirtualnej Polski, gdyż media internetowe to biznes wysokomarżowy" - napisano w raporcie.

"Biorąc pod uwagę, że powyższe ryzyka jeszcze nie wystąpiły i trudno ocenić ich skalę, umiarkowanie obniżamy nasze prognozy EBITDA na lata 2023-2024 o 5 proc. i 6 proc." - podsumowano.

Księżopolski szacuje, że Wirtualna Polska przedstawi w II kw. solidne wyniki ze wzrostem przychodów o 14 proc. rok do roku i o 11 proc. wyższą skorygowaną EBITDA.

"Wzrost powinien być napędzany zarówno przez segment mediów (oczekiwane +13 proc. rdr), jak i e-commerce (oczekiwane +9 proc. rdr). Wzrost w mediach powinien być wspierany przez trwający strukturalny trend transformacji cyfrowej oraz szybko rosnące, ale rozwadniające marżę nowe produkty jak WPartner/WP ads. Z kolei wzrost w e-commerce powinien być napędzany głównie przez segment turystyczny" - napisano w rekomendacji.

Depesza jest skrótem raportu, którego pierwsze rozpowszechnienie nastąpiło 15 lipca o godzinie 8.30.

W załączniku znajduje się plik z wymaganymi informacjami.

(PAP Biznes), #WPL

kuc/ ana/

Załączniki:

Zobacz także: WP Holding SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: