Vivid Games utrzymało sprzedaż w czerwcu na poziomie 3,12 mln zł | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
19 lip 2022, 09:37

Vivid Games utrzymało sprzedaż w czerwcu na poziomie 3,12 mln zł

Real Boxing 2 wygenerował blisko 0,5 mln USD przychodu. Spółka wygenerowała w tym roku już ponad 17 mln zł przychodów, narastająco wstępny wynik netto za I półrocze wynosi 120 tys. zł, a EBITDA to 2,1 mln zł. Na koniec czerwca na rachunkach Spółki było 3,0 mln zł.

Mimo wysokiego poziomu przychodów Spółka odnotowała w czerwcu stratę, w wysokości 150 tys. zł. W największym stopniu wpłynęły na to rekordowe inwestycje w płatne pozyskiwanie użytkowników. „Reorganizujemy nasze podejście do płatnego pozyskiwania użytkowników. Chcemy spróbować nowych metod oraz w większym stopniu zaangażować do promocji kanały społecznościowe. Wymagało to istotnych inwestycji, które długofalowo pozwolą na skalowanie osiąganych wyników.” – podkreśla Piotr Gamracy, członek Zarządu Vivid Games. „W związku z odczuwalnym na całym świeci spowolnieniem gospodarczym, koszty pozyskania płacących użytkowników wzrastają, jednak widzimy nowe możliwości, które pozwolą nie tylko utrzymać, ale długofalowo nawet zwiększyć rentowność UA.” – dodaje Piotr Gamracy.

Real Boxing 2 odnotował w czerwcu przychody na wysokim poziomie, mimo braku istotnych promocji w kanałach sprzedaży. Spółka zakłada w kolejnych miesiącach wzrosty, będące efektem m.in. rekordowych inwestycji w UA, ukierunkowanych zwłaszcza na użytkowników platformy iOS. „Dzięki rozwinięciu wewnętrznych kompetencji w zakresie UA, w najbliższym kwartale skupimy się na pozyskiwaniu użytkowników iOS, którzy częściej decydują się na zakupy w grze oraz wyróżniają się większym zaangażowaniem niż użytkownicy Android. Naszym celem jest m.in. zmiana proporcji przychodów generowanych przez sprzedaż mikropłatności i wyświetlanie formatów reklamowych. Zgodnie z podejściem GaaS docelowo skupiamy się na mikropłatnościach, ponieważ zapewniają stabilniejsze od reklam przychody. Inwestujemy też w atrakcyjne kreacje marketingowe, dostosowane do specyfiki poszczególnych kanałów społecznościowych. W połączeniu ze skupieniem się na użytkownikach iOS, powinno to przełożyć się na zwiększenie liczby płacących graczy.” – podkreśla Bartosz Biniecki, product owner marki Real Boxing w Vivid Games. „W czerwcu włożyliśmy też dużo wysiłku w aktualizacje technologiczne Real Boxing 2. Efekty nie są odczuwalne dla graczy, ale ułatwią dalszy rozwój tytułu. Równolegle analizujemy dane dotyczące nowego wewnętrznego sklepu i na bieżąco implementujemy zmiany. Z sukcesem proponujemy też użytkownikom kolejne kampanie live-ops. Jeszcze w tym roku chcemy dwukrotnie zwiększyć ich częstotliwość, co pozytywnie przełoży się na zaangażowanie i powinno zbliżyć nas do strategicznego poziomu 1 mln USD miesięcznych przychodów.” - dodaje Bartosz Biniecki.

Vivid Games jest też w trakcie finalizacji, zapowiedzianej w czerwcu, transakcji zbycia technologii Bidlogic, która wg wcześniejszych deklaracji Zarządu, powinna przynieść Spółce ok. 5 mln zł zysku oraz znacząco ułatwić spłatę pozostałych rat obligacyjnych i nowe inwestycje.

O spółce VVD:

Vivid Games jest jednym z najlepszych polskich developerów gier mobilnych. Od ponad dekady tworzy i dostarcza na globalny rynek najwyższej klasy produkty. Największym sukcesem Spółki jest Real Boxing, który jest najlepszą serią bokserską dostępną na platformach mobilnych. Studio zostało uznane za swoje osiągnięcia tytułem „Best Indie Developer”, otrzymało też nagrodę „Best Polish Game of the Year oraz prestiżowe wyróżnienie Apple Editors’ Choice. Vivid Games S.A. jest spółką publiczną, notowaną na warszawskiej giełdzie GPW i posiada biura w Bydgoszczy i Warszawie.

Źródło: Spółka, #VVD

Zobacz także: Vivid Games SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości