Stabilne wyniki Carbon Studio po II kwartale br. Spółka odnotowała 1,65 mln zł szacunkowych przychodów netto ze sprzedaży | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
26 lip 2022, 09:56

Stabilne wyniki Carbon Studio po II kwartale br. Spółka odnotowała 1,65 mln zł szacunkowych przychodów netto ze sprzedaży

Carbon Studio – notowany na NewConnect specjalista się w dziedzinie developmentu technologii Virtual Reality – szacuje, że w II kwartale 2022 r. wypracował przychody netto ze sprzedaży na poziomie 1,65 mln zł. Wynik ten jest bardzo zbliżony do analogicznego okresu w roku ubiegłym, kiedy to przychody wyniosły ok 1,69 mln zł. Na raportowane wyniki finansowe wpływ miało zakończenie prac nad pierwszymi kamieniami milowymi dla międzynarodowego projektu związanego z eksploracją obcej planety w technologii Metaverse oraz sprzedaż autorskich projektów Studia. Mowa o serii gier The Wizards oraz grze Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Druga produkcja od 19 maja br. dostępna jest w sklepie Meta Store.

- Miło mi poinformować, że Carbon Studio ma za sobą kolejny udany kwartał. Od kwietnia do czerwca tego roku wypracowaliśmy 1,65 mln zł szacunkowych przychodów netto ze sprzedaży. To wynik bardzo zbliżony do analogicznego okresu roku ubiegłego, kiedy to przychody liczyły niecałe 1,7 mln zł. Na stabilne wyniki finansowe wpływ ma m.in. rosnąca popularność technologii VR oraz sprzedaż naszych autorskich tytułów. Mam na myśli serię gier The Wizards oraz Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall – to nasz największy projekt, który od dwóch miesięcy dostępny jest również w wersji kompatybilnej z najnowszymi goglami od Mety. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio SA. – Cieszę się, że nasze community jest cały czas z nami i docenia naszą pracę. Przed nami kolejne wyzwania, które już niebawem pozwolą graczom na całkiem nowe, wirtualne przygody. – dodaje.

Niedawno spółka ogłosiła dwa nowe projekty z grupy Carbon Studio.

Pierwszy - Crimen - to autorska gra Studia z gatunku VR slasher, która pozwoli użytkownikowi wejść do emocjonującego świata VR z perspektywy pierwszej osoby. Podczas gry użytkownik wciela się w różne postacie by w humorystycznym stylu stoczyć walkę z hordami przeciwników.

Druga produkcja to Home Together z portfolio wydawniczego Carbon Studio. To pierwszoosobowa gra z gatunku horror, która rozgrywa się w nawiedzonej posiadłości. Gracze wcielają się w postacie ducha oraz łowcy duchów, którzy stawiają sobie nawzajem czoła w meczach. Projekt zostanie zrealizowany przez producenta gry – spółkę Iron VR z grupy Carbon Studio.

Obie gry będą dedykowane platformie Meta Quest, a ich budżet oscyluje w granicach od 1,2 do 1,5 mln zł.

- Liczę, że oba produkty równie szybko co pozostałe nasze projekty przypadną do gustu fanom gier VR, a to będzie wpływało także na nasze przyszłe wyniki finansowe. – mówi Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – Jeszcze nie możemy zdradzić daty premiery gier, ale współpraca z Carbon Studio przy grze Home Together układa się bardzo pomyślnie. Wszystko idzie zgodnie z planem. Sądzę, że produkcja mile zaskoczy niejednego naszego odbiorcę – dodaje Tomasz Szpiner, prezes zarządu Iron VR.

Warto podkreślić, że Carbon Studio realizuje projekty na wielu płaszczyznach związanych z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością. Obecnie firma bierze udział w tworzeniu międzynarodowego projektu związanego z eksploracją obcej planety w technologii Metaverse. Spółka odpowiada za tworzenie komponentów VR oraz zaplecza technologicznego. Carbon Studio zakończyło już prace nad pierwszymi kamieniami milowymi projektu, co także miało swoje pierwsze odzwierciedlenie w raportowanych wynikach finansowych spółki.

O spółce Carbon Studio:

Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.  

Ambicją Studia jest rozwój swoich produktów na globalnym rynku gier. Już teraz firma działa na największych rynkach takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny.

Źródło: Spółka, #CRB

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości