CCC miało w II kw. 224 mln zł zysku EBITDA i 2,38 mld zł przychodów - szacunki (opis)
Grupa CCC wstępnie szacuje, że w drugim kwartale roku obrotowego 2022/23, czyli w okresie maj-lipiec, miała 224 mln zł zysku EBITDA i 79 mln zł zysku operacyjnego - poinformowała spółka w komunikacie. Przychody grupy wzrosły o 17 proc. do 2,38 mld zł.
Przed rokiem CCC miało 78 mln zł zysku operacyjnego, a zysk EBITDA wynosił 226 mln zł.
Według szacunków, marża brutto na sprzedaży w II kwartale wzrosła o 0,3 pp. rdr i osiągnęła poziom 47,5 proc. Głównym czynnikiem wpływającym na ten wynik jest dalsza poprawa marży brutto w szyldzie CCC – o 2,4 pp. rdr. W drugim kwartale wyniosła ona 54,6 proc. W ujęciu rdr rośnie ona nieprzerwanie od pięciu kwartałów z rzędu.
"Grupa CCC w Q2’22 (maj-lipiec) osiągnęła najwyższą w historii sprzedaż kwartalną, tj. 2,4 mld zł. Pomimo wysokiej bazy, będącej efektem otwarcia sklepów po zniesieniu obostrzeń sanitarnych w maju ub.r., wynik ten jest wyższy o 17 proc. rdr" - napisano w komunikacie prasowym.
Grupa CCC rozwija omnichannelowy model sprzedaży, w II kwartale sprzedaż cyfrowa odpowiadała za blisko 50 proc. przychodów, rosnąc do 1,2 mld zł (+26 proc. rdr) i kształtując się powyżej trendów rynkowych.
"Sprzedaż rośnie, bo podejmujemy szereg działań związanych nie tylko z rozwojem produktu, ale również z pracą nad doświadczeniem zakupowym Klientów. Na początku roku powołaliśmy specjalną jednostkę w organizacji – Data&AI Hub, który poprzez zaawansowaną analitykę danych, stymuluje rozwój wszystkich obszarów biznesowych, m.in. jeszcze lepsze dostosowanie oferty do oczekiwań konsumentów. Dzięki temu Klient regularnie do nas wraca. Dziś jesteśmy beneficjentami szybko rozwijanego w ostatnich latach modelu omnichannelowego. Grupa CCC napędzana jest dwoma mocnymi silnikami: online i offline, które nierozerwalnie się przenikają, dając nam najlepsze synergie" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes CCC Marcin Czyczerski.
W segmencie CCC wzrost sprzedaży wyniósł 5 proc. do 1,16 mld zł. Sprzedaż Eobuwie wzrosła rdr w II kwartale o 14 proc., w Modivo o 91 proc.
Najmłodszy koncept grupy, HalfPrice, w drugim kwartale 2022 r. wypracował przychody w wysokości 178 mln zł. Obroty DeeZee w tym okresie wyniosły 28 mln zł.
Zysk brutto na sprzedaży grupy wyniósł blisko 1,13 mld zł (+18 proc. rdr). Dynamika kosztów w minionym okresie była zbliżona do tempa wzrostu przychodów.
Drugi kwartał 2022 r. grupa CCC zakończyła marżą EBITDA na poziomie 9,4 proc., co stanowi spadek o 1,7 pp. rdr.
Grupa Modivo wypracowała marżę brutto na poziomie 40,4 proc., co stanowi spadek o 2,7 pp. rdr.
"W minionym okresie koszty SG&A Grupy Modivo wyniosły 383 mln zł i rosły w tempie 27 proc. rdr, tj. zbliżonym do dynamiki przychodów. Wzrost kosztów związany jest głównie z dalszym rozwojem działalności Grupy – ekspansją na nowe rynki, rozwojem technologii oraz pracami związanymi z wdrożeniem marketplace"- podano w komunikacie.
Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA w wysokości ok. 40 mln zł, przy marży na poziomie 4 proc.
(PAP Biznes), #CCCana/
