Pepco na drodze zrównoważonego rozwoju. Pierwsza polska firma z międzynarodową licencją promocyjną FSC®
Pepco Poland, jako pierwsza polska firma, podpisała międzynarodową umowę licencyjną (N003956) z Forest Stewardship Council® (FSC) – najbardziej wiarygodną organizacją na świecie, tworzącą system certyfikacji lasów oraz jedyną popieraną przez główne organizacje ekologiczne, takie jak WWF. Dzięki temu firma będzie mogła używać znaków towarowych FSC w celu promowania certyfikowanych produktów, oferowanych klientom w 16 krajach. To kolejny bardzo ważny krok na drodze zrównoważonego rozwoju Pepco.
Obecnie certyfikat FSC posiada ponad 130 produktów Pepco – są to przede wszystkim drewniane zabawki dla dzieci, artykuły papiernicze i piśmiennicze, torby prezentowe, serwetki, akcesoria z kategorii party (czapeczki, kubki, talerzyki, słomki), drewniane sztućce czy pudła kartonowe z kategorii „dom”. Dodatkowo ponad 300 ma certyfikowane opakowania. Polityka opakowaniowa Pepco zakłada konsekwentne zwiększanie liczby takich opakowań – dotyczy to zarówno kartonów zbiorczych, jak i pudełek, które klient zabiera do domu. Firma dąży przy tym do zmniejszenia ilości tektury wykorzystywanej w kartonach transportowych oraz ich wielkości. Warto dodać, że również przywieszki do produktów, głównie w kategoriach: artykuły dla niemowląt, akcesoria do włosów, opakowania żarówek, artykuły piśmiennicze oraz odzież, a także karty czołowe, wykorzystywane przez pracowników, są wykonane w 100% z tektury z certyfikatem FSC.
– Naszym celem w obszarze środowiskowym jest ograniczanie wpływu działalności firmy na planetę, a także zapewnianiem klientom oraz klientkom możliwości wyboru zrównoważonych produktów w atrakcyjnych cenach wszędzie, gdzie działają sklepy Pepco. Certyfikaty przyznane przez niezależne organizacje potwierdzają, że dany artykuł został wytworzony z poszanowaniem dla środowiska, z naturalnych materiałów, lub pochodzi z albo nadaje się do recyklingu. Certyfikat FSC to flagowy przykład – stanowi dowód na to, że surowiec pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych lasów lub, tak jak w przypadku wielu produktów tekturowych, innych kontrolowanych źródeł, np. recyclingu. Przed nami jeszcze wiele pracy w zakresie środowiskowym, ale stawiamy sobie ambitne cele. Przykładowo, w ciągu najbliższych lat chcemy zwiększyć dwukrotnie liczbę bardziej zrównoważonych produktów w naszym asortymencie – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco.
– Badania rynku pokazują, że konsumentom coraz bardziej zależy na produktach ekologicznych i pozyskiwanych z odpowiedzialnych źródeł. Widzimy, że biznes odpowiada na to zapotrzebowanie – i Pepco jest tego doskonałym przykładem. Dzięki umowie licencyjnej firma będzie mogła lepiej promować produkty z etykietą FSC, zachęcając w ten sposób swoich klientów do bardziej odpowiedzialnych wyborów zakupowych. Mam nadzieję, że przykład Pepco zainspiruje inne podmioty na polskim rynku do zwiększenia wysiłków na rzecz ochrony lasów – skomentowała Karolina Tymorek, dyrektorka FSC w Polsce.
- Pepco posiada również w swojej ofercie produkty z innymi międzynarodowymi certyfikatami, potwierdzającymi, że artykuły spełniają określone standardy. Przykładem mogą być certyfikaty OEKO-TEX (niezależny znak bezpieczeństwa wyrobów włókienniczych, sprawdzający je pod kątem zawartości szkodliwych substancji chemicznych) oraz GOTS (Global Organic Textile Standard) – standard określający ograniczenia dotyczące pochodzenia przędzy, substancji chemicznych stosowanych w procesie produkcji oraz obejmujący weryfikację norm społecznych i środowiskowych. Na uwagę zasługują również produkty z oznaczeniami:
- Organic Content Standard – informuje o zawartości włókien organicznych w produktach nieżywnościowych;
- Global Recycled Standard – wyroby oznaczone tym logotypem muszą posiadać minimum 50 proc. surowców pochodzących z recyklingu;
- Recycled Claim Standard – certyfikacja RCS dotyczy każdego produktu, który zawiera co najmniej 5 proc. włókien pochodzących z recyklingu;
- Vegan – certyfikat obejmuje produkty spożywcze, przemysłowe oraz kosmetyki. To potwierdzenie, że oferowane produkty nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego;
- TÜV Rheinland Certified oraz INTERTEK – międzynarodowe znaki jakości przyznawane na podstawie weryfikacji produktów pod kątem spełnienia określonych wymogów bezpieczeństwa, trwałości, funkcjonalności, wytrzymałości oraz użyteczności produktów.
- Pepco konsekwentnie poszerza asortyment certyfikowanych, zrównoważonych produktów. Już wkrótce klienci znajdą na półkach kolejne artykuły z przyjaznej środowisku kolekcji.
O spółce Pepco:
Pepco to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu. Firma posiada ponad 2700 sklepów w 16 krajach: od Estonii po Bułgarię, Włochy i Hiszpanię, w tym ponad 1100 sklepów w Polsce. Dewiza sieci „Poczuj jakość, pokochaj cenę” każdego miesiąca przyciąga miliony klientów, którzy dokonują ponad 20 milionów transakcji. Obecnie sieć zatrudnia ponad 22 tysiące pracowników, w tym ponad 600 w poznańskiej centrali. Pepco prowadzi szeroko zakrojone działania w obszarze zrównoważonego rozwoju w oparciu o strategię obejmującą wszystkie obszary ESG. Celem firmy jest wdrażanie oraz przybliżanie innym zrównoważonych rozwiązań poprzez ograniczanie jej wpływu na środowisko, umożliwianie i pomaganie klientom w dokonywaniu bardziej świadomych, korzystnych dla planety wyborów każdego dnia, wyrównywanie szans dzieci i młodzieży na dobry start w dorosłe życie, a także rozwój pracowników i angażowanie ich w działalność charytatywną.
Źródło: Spółka, #PCO
