Tytuł Cooking Simulator VR po 5 godzinach od premiery dał pełen zwrot kosztów produkcji gry na Oculus Quest 2
Cooking Simulator VR – popularna produkcja z portfolio Big Cheese Studio – po 5 godzinach od premiery na Oculus Store zwróciła koszty produkcji gry. Za port na gogle Oculus Quest 2 odpowiada studio GameBoom VR, które wraz z Big Cheese Studio przygotowało poprzednią wersję gry VR, dedykowaną platformie Steam. Produkcja okazała się najlepiej ocenianą grą VR platformy Steam 2021 roku.
- 28 lipca br. miała miejsce premiera Cooking’ a w wersji na Oculus Quest 2. Zainteresowanie graczy było widoczne już od pierwszych minut od udostępnienia, co przyczyniło się do szybkiego zwrotu produkcji tej wersji. Z naszej perspektywy bardzo istotne jest to, że mamy jedną z najwyżej ocenianych gier na Oculus Quest 2. Średnia ze wszystkich obecnych ocen to ponad 4.6 w skali 1-5 – mówi Łukasz Dębski, Prezes Zarządu w Big Cheese Studio - Wysokie oceny powinny przełożyć się na długi ogon sprzedażowy, co będziemy widzieli po około pierwszym miesiącu sprzedaży. Jednocześnie gra, która została okrzyknięta najlepszym symulatorem gotowania powinna się sprzedawać na platformie VR przez kolejne dni i miesiące, a nawet lata, podobnie jak nasza wersja na PC. Długi ogon przełoży się także na wzrost udziału procentowego ze sprzedaży. Pierwsze 8mc przychodów dzielimy po 50 proc., powyżej tej kwoty do spółki trafi 60 proc. przychodów z tej wersji. – dodaje Jakub Rafał, Dyrektor Finansowy w Big Cheese Studio.
Cooking Simulator to sprzedażowy hit z portfolio produkcyjnego Big Cheese Studio i najlepiej oceniana gra o tematyce kulinarnej na platformie Steam. Projekt dostępny jest na PC oraz w wersjach konsolowych, na Nintendo Switch, Xbox One i PlayStation 4. Gra jest regularnie rozwijana poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków.
Pierwsza VR-owa odsłona gry zadebiutowała na platformie Steam VR 29 lipca 2021 roku. Produkcja od samego początku cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem graczy, podobnie jak jej podstawowa wersja na PC.
To nie tylko najlepszy debiut oraz najlepiej sprzedająca się gra VR z całej grupy PlayWay, ale i najlepsza gra VR roku 2021. Takie wyróżnienie przypadło grze w ramach ostatniej edycji konkursu Steam Awards. Była to pierwsza tego rodzaju nagroda dla rodzimej produkcji w wirtualnej rzeczywistości oraz druga nagroda dla gry roku po Wiedźminie 3.
Big Cheese Studio prowadzi aktywną politykę dywidendową. Ostatnia wypłata, w kwocie 8 mln zł, z zysku netto za rok 2021, odbyła się w lipcu br.
Strona gry Cooking Simulator VR w sklepie Oculus Store:
O spółce BCS:
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy Studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator, a 7 grudnia 2021 roku akcje spółki zadebiutowały na Głównym Rynku GPW w Warszawie.
Źródło: Spółka, #BCS