Vivid Games zaprezentowała przychody za lipiec
Nowe podejście do płatnego pozyskiwania użytkowników, które długofalowo powinno znaleźć odzwierciedlenie w zysku, wymaga w tym momencie rekordowych inwestycji, obciążających wynik. Spółka odnotowała w lipcu rekordową sprzedaż na poziomie 3,61 mln zł i stratę netto w wysokości 217 tys. zł. Na koniec miesiąca na rachunkach Spółki było 2,3 mln zł.
Real Boxing 2 po raz kolejny wygenerował przychody na poziomie wyższym niż miesiąc wcześniej, przekraczając poziom 500 tys. USD. Tytuł jest nieustannie rozwijany, a celem jest podwojenie obecnego poziomu sprzedaży. „Kontynuując transformację podejścia do płatnego pozyskiwania użytkowników, zapoczątkowaną w czerwcu, skupiamy się na dotarciu do najlepiej płacących użytkowników iOS. W tym momencie wymaga to dużych nakładów, jednak wierzymy, że w połączeniu z rozwojem game-play’u i intensyfikacją liczby kampanii live-ops, osiągniemy założone rezultaty. W sierpniu rozpoczęliśmy też pierwsze testy kampanii na tik-tok’u z udziałem popularnego influencera Archie.five. Jeśli akcja przyniesie oczekiwane efekty, z pewnością zwiększymy częstotliwość tego rodzaju promocji.” – podkreśla Bartosz Biniecki, product owner Real Boxing 2.
Eroblast również zwiększył sprzedaż, w odniesieniu do czerwca. W lipcu gra wygenerowała aż 123 tys. USD przychodu i, o blisko 30%, zwiększyła liczbę pobrań. Podobnie jak w przypadku Real Boxing 2, również tutaj prowadzone są szeroko zakrojone kampanie płatnego pozyskiwania użytkowników i testowane, nowe metody promocji. „W lipcu odnotowaliśmy trzeci wynik na poziomie przychodów w tym roku. Zwiększyliśmy też wskaźnik dziennej liczby płacących graczy w USA, do najwyższego w tym roku poziomu. Przeprowadziliśmy szereg AB testów. Ich wyniki są już implementowane i powinny przełożyć się na przychody w sierpniu i kolejnych miesiącach. Inwestycje w kampanie UA oraz nowe kanały marketingowe pozwalają Eroblast istotnie zwiększać zasięgi.” – podkreśla Łukasz Kamiński, product owner Eroblast.
Spółka jest w trakcie zmiany strategii płatnego pozyskiwania użytkowników. Rekordowe inwestycje powinny się w ocenie Zarządu opłacić. „Zwiększone wydatki na UA wynikają z poszukiwania nowych kanałów pozyskiwania użytkowników na platformie iOS. Ubiegłoroczne zmiany w politykach prywatności, które wprowadziły obowiązek uzyskania zgody użytkowników na śledzenie czy wyświetlanie reklam, skomplikowały sytuację na rynku UA i wymagają od całej branży częstych zmian podejścia. Obecnie w branży, dostepne są jedynie ograniczone możliwości przewidywania, czy nawet śledzenie, efektywności kampanii UA. Nasz zespół Big Data pracuje nad nowymi modelami predykcyjnymi, które pozwolą przewidzieć opłacalność poszczególnych akcji i na wczesnym etapie zakończyć kampanie, które nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Budowa i weryfikacja modeli wymaga zarówno czasu, jak i danych, które w tym momencie gromadzimy. W ciągu kilku miesięcy powinniśmy osiągnąć pożądany stan, wdrażając kolejno modele dla poszczególnych gier oraz platform.” – podkreśla Jarosław Wojczakowski, CEO Vivid Games.
O spółce Vivid Games:
Vivid Games jest jednym z najlepszych polskich developerów gier mobilnych. Od ponad dekady tworzy i dostarcza na globalny rynek najwyższej klasy produkty. Największym sukcesem Spółki jest Real Boxing, który jest najlepszą serią bokserską dostępną na platformach mobilnych. Studio zostało uznane za swoje osiągnięcia tytułem „Best Indie Developer”, otrzymało też nagrodę „Best Polish Game of the Year oraz prestiżowe wyróżnienie Apple Editors’ Choice. Vivid Games S.A. jest spółką publiczną, notowaną na warszawskiej giełdzie GPW i posiada biura w Bydgoszczy i Warszawie.
Źródło: Spółka, #VVD
