Przejdź do treści

udostępnij:

PKP Cargo rozmawia o uruchomieniu produkcji wagonów w Gniewczynie, porozumienie z Greenbrier wygasło w VI

PKP Cargo prowadzi rozmowy z partnerami o uruchomieniu produkcji wagonów w Gniewczynie - poinformował PAP Biznes prezes PKP Cargo Dariusz Seliga. Dodał, że porozumienie z Greenbrier wygasło w czerwcu 2022 roku.

"Jesteśmy w trakcie rozmów z partnerami odnośnie uruchomienia produkcji wagonów w Gniewczynie. Porozumienie z Greenbrier wygasło w czerwcu br. Mam nadzieję, że projekt najpóźniej w przyszłym roku zostanie finalnie dopięty" - powiedział prezes, nie ujawniając nazw partnerów.

PKP Cargo podpisało w październiku 2021 roku z firmą Wagony Świdnica, która należy do amerykańskiej grupy Greenbrier, list intencyjny w sprawie współpracy przy produkcji wagonów towarowych w fabryce w Gniewczynie. W ramach współpracy Greenbrier miał być partnerem technologicznym, który dostarczy know-how produkcji wagonów.

W czerwcu ubiegłego roku PKP Cargo zawarło umowę nabycia nieruchomości i ruchomości po byłej Fabryce Wagonów Gniewczyna, by wznowić produkcję wagonów towarowych.

Wcześniej wśród potencjalnych partnerów PKP Cargo w tym projekcie wymieniana była Agencja Rozwoju Przemysłu.

Polski Tabor Szynowy, którego właścicielem jest ARP, od 1 lutego 2022 roku stał się właścicielem zorganizowanej część przedsiębiorstwa spółki Europejskie Konsorcjum Kolejowe Wagon w upadłości, obejmującej zakłady produkcyjne w Ostrowie Wielkopolskim i Kaliszu.

Pod koniec lipca PKP Cargo Terminale podpisało z ZUE umowę dotyczącą budowy multimodalnego terminala przeładunkowego na terenie po zlikwidowanej grupie torów odstawczo-manewrowej stacji Zduńska Wola Karsznice. Szacowana wartość umowy wynosi 100 mln zł netto.

"W ramach inwestycji rozpoczęliśmy budowę multimodalnego terminala przeładunkowego w Zduńskiej Woli. Chcielibyśmy bliżej Pragi zbudować podobny terminal przeładunkowy, jaki mamy w Paskowie. Decyzję uzależniamy od wsparcia rządu czeskiego i możliwości sięgnięcia po środki europejskie" - zapowiedział Seliga.

Grupa PKP Cargo ma obecnie 25 terminali ładunków masowych i kontenerowych.

Ewa Pogodzińska

(PAP Biznes), #PKP

epo/ gor/

Zobacz także: PKP Cargo SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: