Przejdź do treści

udostępnij:

Grupa LUG publikuje wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku

W II kwartale 2022 roku Grupa LUG zanotowała najwyższy kwartalny poziom zysku brutto na sprzedaży:

- 59,74 mln zł przychodów ze sprzedaży w II kwartale 2022 roku (+26,1% r/r);

- 23,18 mln zł zysku brutto ze sprzedaży w II kwartale 2022 roku, wzrost o 12,6% r/r;

- Zysk netto wyniósł 0,85 mln zł w II kw. 2022 (+9% r/r) oraz 1,69 mln zł za sześć miesięcy 2022;

- Wynik EBITDA w omawianym okresie wyniósł 5,45 mln zł (+4,4% r/r)

- Stabilna, choć pozostająca pod wpływem trendów geopolitycznych kondycja firmy.

Grupa Kapitałowa LUG  opublikowała skonsolidowane wyniki za II kwartał 2022 roku. Przychody Grupy w II kw. 2022 r. wyniosły 59,74 mln zł. W ujęciu narastającym, za I półrocze 2022 sprzedaż osiągnęła poziom 116,71 mln zł wobec 84,92 mln zł przed rokiem. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 23,18 mln zł w samym II kwartale 2022 roku, względem 20,58 mln zł w analogicznym okresie 2021 roku (+12,6% r/r). Grupa odnotowała dynamiczny wzrost przychodów r/r, mimo utrzymujących się wyzwań na rynku półprzewodników.

- W II kwartale 2022 roku Grupa LUG odnotowała dynamiczny wzrost przychodów. W związku z realizacją kontraktów zawartych w okresie poprzedzającym wzrosty kosztów produkcji, nasza rentowność na przestrzeni roku obniżyła się. Jednak należy podkreślić, że II kw. 2022 r. był okresem stopniowej odbudowy marży brutto na sprzedaży, która w ciągu ostatnich 3 miesięcy wzrosła o 1,6 p.p. do poziomu 38,8%. Obecnie aktywnie pracujemy nad realizacją zamówień w dwóch najważniejszych sprzedażowo kwartałach roku. – komentuje wyniki Ryszard Wtorkowski, Prezes Zarządu LUG

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł w II kw. 2022 r. 23,18 mln zł. To wzrost o 12,6% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Utrzymująca się skomplikowana sytuacja na globalnym rynku półprzewodników i podwyższone koszty transportu, spowodowały obniżenie marży brutto na sprzedaży do poziomu 38,8%, czyli o 4,6 p.p. niższego rok do roku. Mimo niesprzyjających warunków ekonomicznych, II kw. 2022 r. był kolejnym okresem stopniowej odbudowy marży, która w ciągu ostatniego kwartału wzrosła o 1,6 p.p.

Skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł w II kw. 2022 r. 5,45 mln zł, czyli o 10,1% więcej niż w poprzednim kwartale i o 4,4% więcej niż przed rokiem. Marża EBITDA wzrosła o 0,4 p.p. porównując kwartał do kwartału i była jednocześnie o 1,9 p.p. niższa niż przed rokiem.

Zysk netto wyniósł w II kw. 2022 r. 0,85 mln zł i utrzymał się na poziomie nieznacznie wyższym niż w pierwszym kwartale i o 9% wyższym niż w II kw. 2021. Narastająco w I półroczu 2022 roku wyniósł 1,69 mln zł, wobec poziomu 1,55 mln zł w I półroczu 2021 roku (+9,0% r/r).

Kluczowe wydarzenia

Kontynuujemy realizację projektu dla Miasta Stołecznego Warszawy. W II kwartale przychody z projektu wyniosły 4,3 mln zł, a w całym I półroczu 2022 roku osiągnęły poziom 5,6 mln zł. Warto przypomnieć, że to największy
w Polsce kontrakt na wymianę oświetlenia. Dzięki niemu rachunki za prąd Miasta Warszawy zmniejszą się aż o 23 mln zł rocznie, a emisja dwutlenku węgla do atmosfery spadnie o ok. 30 tysięcy ton rocznie. To istotne redukcje kosztów w kontekście drastycznych podwyżek cen energii oraz w obliczu kryzysu klimatycznego.

W czerwcu br. podpisano umowę na wymianę oświetlenia w Gminie Bogatynia. Modernizacja oświetlenia ulicznego na terenie gminy obejmie ponad 3000 opraw oraz 8 km linii napowietrznej. Zostanie zamontowanych ponad 500 nowych słupów i instalacja nowoczesnego systemu sterowania. Koszty tamtejszego samorządu związane z energią elektryczną zmniejszą się dzięki inwestycji o 2 mln zł rocznie.

Struktura geograficzna sprzedaży nie zmieniła się znacząco w stosunku do I kwartału - udział eksportu wyniósł 60,5%. Z projektów zrealizowanych w tym okresie poza granicami Polski warto wymienić oświetlenie uliczne zainstalowane w ramach projektu w Izraelu, na Litwie, w Norwegii, Estonii, w Niemczech czy Chorwacji. W portfolio firmy pojawiły się również kompleksowe projekty modernizacji oświetlenie przemysłowego czy architektonicznego na całym świecie.

Perspektywy rynku oświetleniowego

Czynnikiem mającym wpływ na rozwój branży są koszty związane z opłatami za energię elektryczną i ich redukcja poprzez zastępowanie konwencjonalnych rozwiązań oświetleniowych technologią LED. Prognozy na 2025 rok są niższe o 21% w porównaniu do prognoz sprzed pandemii koronawirusa. Szacowane tempo wzrostu inteligentnego rynku oświetlenia LED w latach 2025-2030 wynosi 14,3 CAGR1. Problematyczną kwestią pozostaje dostępność półprzewodników i surowców. Dotyczy to przede wszystkim stali, dla której jednym z głównych ośrodków wytwórczych były zakłady na terenie Mariupola. Ponadto koszty surowców energetycznych, a co za tym idzie koszty przetwórstwa, jak i transportu, pozostają pod silnym wpływem działań wojennych na Ukrainie. Nowym ryzykiem oddziałującym silnie na branże oświetleniową jest agresja Chin na Tajwan i potencjalna blokada dostaw komponentów elektronicznych do odbiorców na całym świecie.

O spółce LUG:

LUG to spółka holdingowa Grupy Kapitałowej LUG – jednego z czołowych europejskich producentów profesjonalnych rozwiązań oświetleniowych. Grupa sprzedaje swoje produkty w Polsce oraz w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. Posiadająca ponad 30 lat doświadczenia firma z siedzibą w Zielonej Górze, od 2008 roku funkcjonuje jako Grupa Kapitałowa. W jej skład wchodzą: LUG S.A., LUG Light Factory Sp. z o.o., LUG GmbH, LUG do Brasil Ltda, LUG Lighting UK Ltd., TOW LUG Ukraina, BIOT Sp. z o.o., LUG Argentina S.A., LUG Turkey, LUG Services Sp. z o.o., ESCOLIGHT Sp. z o.o. LUG S.A. od listopada 2007 roku jest notowana na rynku NewConnect zarządzanym przez warszawską GPW.

 

Źródło: Spółka, #LUG

udostępnij: