Przejdź do treści

udostępnij:

Agora nie notuje spadku popytu na rynku reklamy, liczy na dobrą frekwencję kinową

Agora nie obserwuje obecnie na rynku reklamowym spadku popytu związanego ze spowolnieniem gospodarczym - poinformowali przedstawiciele zarządu. Grupa spodziewa się, że w drugiej połowie roku frekwencja kinowa pozostanie zbliżona do poziomu sprzed pandemii.

"Nie obserwujemy takich zjawisk (obniżenia popytu na rynku reklamowym - PAP), przeciwnie, na rynku reklamy w II kw. koniunktura była dobra, lepsza niż zakładaliśmy. Nie widać też takiego zachowania w poszczególnych branżach, przynajmniej w kontekście czynników makroekonomicznych. Branżą, która ogranicza wydatki jest motoryzacja. Jest to natomiast sytuacja, z którą mamy do czynienia od miesięcy - jest związana z mniejszą podażą w tej branży" - powiedział prezes Bartosz Hojka w trakcie konferencji.

 

Agora podtrzymała w piątek swoje prognozy dotyczące rynku reklamy w Polsce w 2022 roku - firma nadal oczekuje wzrostu wydatków reklamodawców w przedziale 3-6 proc. Jedynie w przypadku reklamy zewnętrznej oraz kinowej Agora zdecydowała się podnieść swoje oczekiwania. W drugim kwartale, według szacunków spółki, wydatki reklamowe w Polsce były o 4,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2021 roku.

 

Helios, sieć kin należąca do Agory, spodziewa się, że w drugiej połowie roku frekwencja kinowa będzie wynosiła ponad 90 proc. poziomu sprzed pandemii.

 

"Do końca roku powyżej 90 proc. będzie normą. Światowe analizy dotyczące odbudowy rynku kinowego mówią o osiągnięciu w 2023 roku 93 proc. poziomu (frekwencji - PAP) z 2019 roku. Polska w porównaniu z rynkiem globalnym ma wyższe parametry, ze względu na duży rynek filmów lokalnych" - powiedział członek zarządu Agory i prezes Heliosa Tomasz Jagiełło.

 

"Nadal mamy natomiast pewne zakłócenia w falowości filmów, pandemia wpłynęła na procesy produkcyjne i jeszcze w lipcu w kinach pojawiały się filmy tworzone przed pandemią" - dodał.

 

Grupa oczekuje, że - biorąc pod uwagę repertuar na resztę roku oraz zakładając brak nowych restrykcji sanitarnych - frekwencja kinowa powróci do poziomów sprzed pandemii już w 2023 r.

 

"Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że pogorszenie sytuacji finansowej gospodarstw domowych może mieć negatywny wpływ na frekwencję w kinach oraz sprzedaż barową w drugim półroczu 2022 r." - dodano w sprawozdaniu zarządu Agory.

 

Jagiełło poinformował, że w czerwcu średnie ceny biletów kinowych w Heliosie wzrosły o ok. 50 groszy rok do roku. Średnio na rynku, oraz w Heliosie, cena biletu wynosi ok. 19 zł netto.

 

We wrześniu na ekrany kin ma wejść film "Johnny", którego dystrybutorem jest Next Film z grupy Agora. Spółka złożyła w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej jeszcze dwa projekty, które otrzymały dofinansowanie i mogą zadebiutować w kinach w 2023 roku. Grupa nie planuje składania kolejnych projektów.

 

Prezes Bartosz Hojka poinformował podczas konferencji, że prace nad strategią rozwoju Agory na lata 2023-2027 idą zgodnie z planem.

 

"Chcemy je zakończyć do końca roku" - potwierdził.

(PAP Biznes), #AGO

 

kuc/ gor/

Zobacz także: Agora SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: