Przejdź do treści

udostępnij:

Odwiedzalność centrów handlowych w lipcu o 5,4 proc. wyższa niż w 2019 roku - PRCH

Wskaźnik odwiedzalności centrów handlowych w lipcu 2022 roku był o 5,4 proc. wyższy niż w lipcu 2019 r. - poinformowała w komunikacie prasowym Polska Rada Centrów Handlowych.

"W czerwcu obroty centrów handlowych czwarty miesiąc z rzędu były wyższe niż przed pandemią, ale dynamika wzrostów w ostatnim, przeanalizowanym miesiącu była niższa niż w maju. Ze wskaźnika Turnover Index wynika, że w czerwcu 2022 r. obroty branży wzrosły o 12 proc. w porównaniu do czerwca 2019 r. Z kolei odwiedzalność w lipcu była wyższa o 5,4 proc. niż w lipcu 2019 r." - napisał w komunikacie prasowym Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

 

"Takie wyniki pozwalają branży odbudowywać się po stratach z okresów lockdownów. Wyzwaniem w nadchodzących miesiącach będzie spowolnienie gospodarcze, wysoka inflacja, rosnące koszty energii oraz możliwe ograniczenia w jej dostępności" - dodał.

 

Odwiedzalność mierzona jest liczbą klientów na jeden m kw. powierzchni najmu.

 

W podziale na kategorie największe wzrosty obrotów notowały w czerwcu: usługi (+104,5 proc.), żywność (+73,7 proc.) i gastronomia (+33 proc.). Mniejsze wzrosty notowała odzież (+0,7 proc.).

 

"Największy wpływ na czerwcowe obroty w centrach handlowych miały usługi, zakupy spożywcze oraz gastronomia. Za bardzo dynamiczny, ponad 100 proc., wzrost w segmencie usług odpowiadają głównie biura podróży, duże wzrosty notują też kantory. To efekt tzw. odłożonej konsumpcji. Polacy po dwóch latach bardzo energicznie nadrabiają pandemiczne ograniczenia w podróżowaniu" - napisano.

 

"Zwiększone zakupy spożywcze to trend, który utrzymuje się już czwarty miesiąc. Z kolei stabilny wzrost obrotów w gastronomii, o ponad 30 proc., który utrzymuje się od trzech miesięcy pokazuje, że klienci spragnieni kontaktów z innymi wrócili do przyzwyczajeń sprzed pandemii i spędzania wolnego czasu w galeriach. Potwierdza to tezę, że aspekt społeczny centrów handlowych znów jest ważny dla klientów. W branży odzieżowej działającej w centrach handlowych obroty w czerwcu wzrosły o 0,7 proc." - dodano.

 

Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów. W największych galeriach (powyżej 60 tys. m kw.) wzrost wyniósł 17,5 proc. Duże obiekty (40-60 tys. m kw.) notowały wzrosty o 9,2 proc., średnie (20-40 tys. m kw.) o 7,6 proc., a najmniejsze (5-20 tys. m kw.) o 3,7 proc. (PAP Biznes)

 

kuc/ osz/

udostępnij: