W '22 spodziewany wzrost wydatków na reklamę na poziomie 3,8 proc. - Publicis | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
26 sie 2022, 10:36

W '22 spodziewany wzrost wydatków na reklamę na poziomie 3,8 proc. - Publicis

W pierwszym półroczu 2022 r. wydatki reklamowe w Polsce wzrosły o 5,5 proc. rdr, a wartość rynku przekroczyła 5,2 mld zł - szacuje Publicis Groupe Polska. W 2022 roku Publicis spodziewa się wzrostu wydatków na reklamę na poziomie 3,8 proc. W 2023 r. tempo wzrostu ma spowolnić do 2,4 proc.

"Po wzroście o 6,8 proc. w pierwszym kwartale 2022 r., drugi kwartał przyniósł spowolnienie wzrostu do 4,5 proc. i w rezultacie pierwsze półrocze zakończyliśmy wynikiem 5,5 proc. Daje to solidne podstawy do wzrostu rynku reklamy na koniec 2022 r." - powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Chief Investment Officer Publicis Groupe.

"Obserwujemy na rynku sporo niepewności w zachowaniu zarówno po stronie dysponentów mediów jak i po stronie reklamodawców. Pozostajemy jednak optymistyczni co do wzrostu rynku, ponieważ pierwsze półrocze ze wzrostem 5,5 proc. zbudowało stabilne podstawy. Według nas rok 2022 powinien zakończyć się wzrostem wydatków na poziomie 3,8 proc. Jednocześnie przyszłość wydaje się bardzo niepewna i spodziewamy się w 2023 r. dalszego spowolnienia tempa wzrostu do 2,4 proc." - dodała.

Jak podano w komunikacie, jedynym medium, które odnotowało w pierwszym półroczu spadek przychodów reklamowych była telewizja. Wartość wydatków na reklamę telewizyjną spadła o 1,6 proc., czyli o niemal 34,4 mln zł.

Z kolei wartość wydatków na reklamę w internecie wzrosła o 8,4 proc., czyli o prawie 178,8 mln zł, a w radiu o 2,3 proc. Przychody reklamowe w reklamie zewnętrznej wzrosły o 41,7 proc.

"Dane z pierwszego półrocza 2022 r. mówią o odzyskiwaniu przez kina pozycji na rynku reklamy. W analizowanym okresie przychody reklamowe w kinach na poziomie ponad 47,5 mln zł. W pierwszej piątce sektorów z największym udziałem w wydatkach na reklamę kinową znalazły się: media, finanse, podróże i turystyka, hotele i restauracje, handel i motoryzacja" - napisano.

Iwona Jaśkiewicz-Kundera poinformowała, że wydatki reklamowe zwiększyło jedenaście sektorów, a pięć zredukowało.

"Największy wzrost wolumenu wydatków wygenerował sektor media – o ponad 86,3 mln zł, co stanowi o 43,0 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2021 r. i o 17 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2019 r. Pod względem wolumenu wydatków na pierwszym miejscu plasuje się sektor handel. Budżety firm handlowych zwiększyły się o niemal 76,2 mln zł, co stanowi o 7,7 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2021 r. Największe spadki zanotował sektor żywność, którego wydatki zmalały o 18,6 proc. oraz sektor motoryzacja, ze spadkiem budżetów o ponad 17,7 proc. Są to dwa sektory, które szczególnie źle rokują na dalszą część roku" - powiedziała Chief Investment Officer Publicis Groupe.

Publicis Groupe jest jednym z największych holdingów reklamowych na świecie. W Polsce zatrudnia blisko 1,5 tys. osób. (PAP Biznes)

doa/ gor/

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości