Przejdź do treści

udostępnij:

Atal podtrzymuje, że średniookresowo chce notować marżę brutto na sprzedaży na poziomie ok. 25 proc.

Atal podtrzymuje, że średniookresowo chce notować marżę brutto na sprzedaży na poziomie ok. 25 proc. Po spadku marży do niespełna 20 proc. w drugim kwartale zarząd ocenia, że w drugim półroczu powinna być na co najmniej 25 proc. poziomie - poinformowali przedstawiciele spółki podczas piątkowej wideokonferencji.

"W drugim kwartale marża brutto na sprzedaży wyniosła niespełna 20 proc., co w porównaniu z wynikiem z pierwszego kwartału może się wydawać wynikiem gorszym (...). Już od dwóch lat zapowiadaliśmy, że średnia rentowność (...) planowana jest na poziomie co najmniej 25 proc., ale poszczególne kwartały mogą się różnić od siebie w zależności od tego, które projekty są wydawane w poszczególnych kwartałach" - powiedział dyrektor finansowy Andrzej Biedronka-Tetla.

 

"To, że w drugim kwartale wykazano niespełna 20 proc. rentowności, to też wynik ułożenia się przekazań w tym kwartale" – dodał.

 

Marża brutto ze sprzedaży w drugim kwartale 2022 r. wyniosła 19,9 proc., a w pierwszym kwartale 32,7 proc.

 

Biedronka-Tetla wyjaśnił, że średniookresowo Atal chce notować marżę na poziomie 25 proc. i w drugim półroczu 2022 r. powinna być na co najmniej takim poziomie.

 

"Projekty na trzeci-czwarty kwartał są znacznie bardziej rentowne" - powiedział.

(PAP Biznes), #1AT

 

doa/ osz/

Zobacz także: Atal SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: