Przejdź do treści

udostępnij:

Biomed Lublin koncentruje się na przeskalowaniu biznesu w oparciu o Onko BCG; głównym rynkiem sprzedaży Europa (wywiad)

Biomed Lublin w najbliższych latach chce koncentrować się na przeskalowaniu biznesu w oparciu o swój produkt Onko BCG. Głównym rynkiem sprzedaży ma być Europa, ale spółka nie wyklucza dalszej ekspansji geograficznej - poinformował PAP Biznes prezes Mieczysław Starkowicz. Z uwagi na sytuację rynkową spółka nie obawia się o popyt na produkt i zgodnie z planem kontynuuje inwestycje, które pozwolą zwiększyć jego produkcję.

„Skupiamy się na Onko BCG, to jest fundament naszego rozwoju. Niedawno zarejestrowaliśmy produkt w Niemczech i Szwajcarii, ale szukamy kolejnych partnerów na zasadzie B2B. To jest dla nas sposób rozwoju – pozyskiwanie mocnych, lokalnych partnerów, którzy znają specyfikę danego rynku” – powiedział prezes.

 

Pod koniec sierpnia Biomed Lublin poinformował o pomyślnym zakończeniu rejestracji na terytorium Niemiec i Szwajcarii produktu leczniczego na bazie dokumentacji Onko BCG, który stosowany jest w leczeniu raka pęcherza moczowego.

 

„O popyt się nie martwimy. Jest tak duża luka na rynku, że jedynym wyzwaniem jest zapewnienie produkcji na odpowiednim poziomie. Będziemy rejestrować produkt na kolejnych rynkach Europy Zachodniej i to Europa będzie prawdopodobnie naszym głównym rynkiem w najbliższym czasie, chociaż nie wykluczamy dalszej ekspansji – chcemy być obecni na największych światowych rynkach farmaceutycznych” – dodał Starkowicz.

 

Prezes poinformował, że spółka – z uwagi na braki rynkowe i wysoki popyt - dostarcza też Onko BCG na podstawie zezwoleń na import docelowy.

 

„Dzieje się tak na przykład w Hiszpanii, gdzie z powodu niedoboru leku pacjenci są pozbawieni takiej możliwości leczenia. A należy pamiętać że Onko BCG ma najkorzystniejszy stosunek kosztów terapeutycznych do efektów” – powiedział.

 

Starkowicz dodał, że spółka prowadzi także rozmowy z innymi potencjalnymi partnerami, ale więcej informacji na ten temat na razie nie może zdradzić.

 

Prezes zwrócił uwagę na małą konkurencję na rynku i wysokie bariery wejścia, co także ma dawać Biomedowi przewagę w kolejnych latach.

 

„W 2017 r. z rynku wycofała się jedna z trzech firm, która dostarczała lek na raka pęcherza. Problemy konkurencji otworzyły przed nami możliwości i chcemy z nich skorzystać. Jest luka, w którą Biomed wejdzie, a żeby stało się to jak najszybciej i w jak największej skali – za to jestem odpowiedzialny jako nowy prezes” – powiedział.

 

Mieczysław Starkowicz został nowym prezesem Biomedu Lublin w połowie sierpnia. Z przemysłem farmaceutycznym Starkowicz związany jest od ponad 25 lat. Pracował zarówno w międzynarodowych koncernach farmaceutycznych (ICN - obecnie Bausch Health), u lokalnych liderów rynków (Polpharma, Akrikhin) jaki i w dynamicznych organizacjach specjalizujących się w działalności B2B (Farmaprojects).

 

„Moim największym zadaniem – jako prezesa - i tym, co chciałbym zrobić, jest geometryczne przeskalowanie biznesu. Chcę, by produkty Biomedu były obecne na całym świecie” – powiedział.

 

W jego ocenie, z uwagi na istniejące na rynku rejestracyjne technologiczne i czasowe bariery wejścia spółka ma przewagę nad firmami, które chciałyby działalność w tym segmencie dopiero rozpocząć.

 

„Uważam, że Biomed Lublin ma wielką przewagę technologiczną i +know how+, którego inne spółki nie byłyby w stanie szybko zdobyć. Gdyby dzisiaj ktoś chciał robić to co my, to oceniam, że na rynek mógłby wejść w dziesięć, do dwunastu lat. My ten cel ekspansji zrealizujemy zdecydowanie szybciej” - dodał.

 

Pomóc Biomedowi w ekspansji mają inwestycje – budowa Centrum Badawczo Rozwojowego oraz Zakładu Produkcyjnego Onko BCG.

 

„Chcemy te inwestycje zakończyć jak najszybciej, bo umożliwią one ponad siedmiokrotne zwiększenie produkcji Onko BCG" – powiedział Starkowicz.

 

„Onko BCG ma pomóc nam zwiększyć skalę działalności, ale oczywiście mamy w portfolio też inne produkty - jak na przykład Distreptaza, czy szczepionka przeciwko gruźlicy. Prowadzimy także prace badawcze i rozwojowe nad nowymi produktami. Wychodzę jednak z założenia, że priorytety są jak ręce - lepiej mieć nie więcej niż dwa. Plan na najbliższą przyszłość to zakończenie inwestycji i przeskalowanie biznesu - gdy to zrobimy, będziemy mogli skupić się na następnych ciekawych projektach” – dodał.

 

Dominika Antoniak

(PAP Biznes), #BML

 

doa/ ana/

Zobacz także: Biomed Lublin SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: