UOKiK wszczął postępowania przeciwko Orange Polska ws. opłat za połączenia z infolinią
Prezes UOKiK wszczął postępowania wobec Orange Polska - podał urząd. Zarzuty dotyczą pobierania opłat za połączenia z infoliniami od klientów sieci Orange i nju mobile przy składaniu reklamacji lub zgłaszaniu awarii.
"Orange nie powinien obciążać swoich klientów kosztami połączeń z infolinią obsługową w taryfach, w których konsumenci nie są obciążani kosztami za połączenia z numerami komórkowymi. W takiej sytuacji, połączenie z udostępnianym numerem komórkowym infolinii powinno być bezpłatne. Co więcej, pobieranie opłat za połączenia reklamacyjne lub zgłoszenia awarii może stanowić przenoszenie na konsumentów ryzyka gospodarczego prowadzonej działalności. Takie działanie może zniechęcać konsumentów do dochodzenia roszczeń, np. gdy opłata za połączenie z infolinią przewyższać będzie kwotę sporną" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Według UOKiK działania Orange Polska mogą być niezgodne z artykułem 11 ustawy o prawach konsumenta, który stanowi, że „jeżeli przedsiębiorca wskazuje numer telefonu przeznaczony do kontaktowania się z nim w sprawie zawartej umowy, opłata dla konsumenta za połączenie z tym numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument”.
Drugą praktyką zakwestionowaną przez UOKiK jest pobieranie opłat za diagnozę czy do zgłaszanego przez konsumenta w postępowaniu reklamacyjnym uszkodzenia doszło oraz tego, która ze stron przyczyniła się do jego powstania.
(PAP Biznes), #OPL
epo/ ana/
