Answear nie widzi osłabienia popytu w III kw.
Answear, platforma cyfrowej sprzedaży odzieży, nie widzi osłabienia popytu w trzecim kwartale - poinformował prezes Answear Krzysztof Bajołek.
"Utrzymujemy pozytywne tendencje z poprzednich kwartałów, nie widzimy osłabienia popytu. Wydaje się, że jesteśmy na dobrej drodze, by kontynuować podobne dynamiki jak w poprzednich kwartałach" - powiedział prezes podczas webinaru Strefy Inwestorów.
Jak wskazał, ryzykiem dla działalności w kolejnych kwartałach, obok kursów walutowych i poziomu stóp proc., jest zachowanie konsumentów w związku z sytuacją gospodarczą. W jego ocenie nie widać na razie, by klienci wdrożyli działania oszczędnościowe.
"Może to wynika z czasów postpandemicznych - ludzie wracają do normalności, więcej wyjeżdżają na wakacje, w delegacje, spotykają się częściej, więc pojawiły się okazje zakupowe po przerwie" - powiedział Bajołek.
"Myślę, że szafy konsumentów nie są jeszcze wypełnione po okresie pandemii, więc to powinien być czynnik wspierający" - dodał.
Ocenił, że spółka powinna korzystać m.in. na szerokiej ofercie produktowej.
W pierwszym półroczu 2022 roku Answear miał 20,2 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o 14,4 proc. rdr. EBITDA skorygowana wyniosła prawie 24 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 16 proc. rdr. Przychody wzrosły w tym czasie o 39,4 proc. rdr do 375,7 mln zł.
W pierwszym półroczu spółka uruchomiła sprzedaż w nowym kraju – Słowenii.
Prezes poinformował, że do pozostałych krajów bałkańskich i bałtyckich Answear chce wejść do 2025 roku.
"Brakuje nam kilku krajów na Bałkanach i krajów bałtyckich. W planach mamy, by na wszystkich tych rynkach być do 2025 roku. Nie wiemy jeszcze, który kraj będzie następny. Analizujemy to na bieżąco, zwłaszcza gdy rynek jest niepewny" - powiedział Bajołek.
Jak dodał, w przyszłości spółka może pomyśleć o kolejnych rynkach w obrębie dystansu geograficznego, który pozwoli na sprawną i efektywną wysyłkę.
Prezes poinformował, że średnio potrzeba dwóch lat, by uzyskać rentowność na nowym rynku.
Answear. com to platforma cyfrowej sprzedaży markowej odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka prowadzi działalność w 11 krajach.
(PAP Biznes), #ANR
pel/ osz/