Przejdź do treści

udostępnij:

Wittchen zakłada poprawę marży operacyjnej w '22; nie widzi spadku popytu w III kw.

Grupa Wittchen podtrzymuje cel kontynuacji dwucyfrowej dynamiki sprzedaży w tym roku, zakłada poprawę marży operacyjnej - poinformowali przedstawiciele spółki. Wittchen nie widzi istotnego spadku popytu w trzecim kwartale, w lipcu i sierpniu sprzedaż wzrosła łącznie o ponad 50 proc. rdr.

"Podtrzymujemy plany, czyli kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży, stabilizacja marży brutto na sprzedaży na wysokim poziomie. Na początku roku mówiliśmy o utrzymaniu marży operacyjnej, teraz celem jest poprawa marży, jest na to miejsce" - powiedział podczas wideokonferencji Konrad Makowiec, manager Wittchen ds. finansów i rozwoju.

Wśród szans spółka wymienia: odbicie w sprzedaży walizek, dotarcie z ofertą do szerszej grupy klientów, rozwój sprzedaży zagranicznej. Jako ryzyka spółka widzi dalszy przebieg wojny i pandemii, inflację oraz koszty energii, przerwanie łańcuchów dostaw i wysokie koszty transportu.

W pierwszym półroczu 2022 roku grupa Wittchen miała 151,1 mln zł przychodów (wzrost o 64,6 proc. rdr), zysk z działalności operacyjnej wyniósł 23,8 mln zł (wzrost o 220,3 proc. rdr), EBITDA 36,2 mln zł (wzrost o 77,7 proc. rdr), zysk netto 16,1 mln zł (wzrost o 133,2 proc. rdr).

Marża operacyjna wyniosła 25 proc., co oznacza wzrost o 12 p.p.

Grupa podała, że pomimo wysokiego poziomu inflacji i stóp procentowych nie zanotowała istotnego spadku popytu.

W lipcu sprzedaż wyniosła 37,9 mln zł (wzrost rdr o 57,9 proc.), a w sierpniu 40,6 mln zł (wzrost rdr o 45,5 proc.), co po dwóch miesiącach trzeciego kwartału daje 78,5 mln zł (wzrost o 51,3 proc. rdr). To wynik zbliżony do ubiegłorocznej sprzedaży za cały trzeci kwartał (79,9 mln zł).

"Pomimo niekorzystnych warunków makroekonomicznych, wysokiej inflacji, stóp procentowych, nasza sprzedaż się nadal rozpędza" - powiedział Makowiec.

"Przed nami wrzesień, obecnie trwa kiermasz, z którego jesteśmy zadowoleni" - dodał.

Poinformował, że spółka jest przygotowana na drugie półrocze pod względem zapasów.

Przypomniał, że czwarty kwartał jest w spółce zwyczajowo najlepszy.

Prezes Jędrzej Wittchen, pytany jakie są perspektywy na przyszły rok, biorąc pod uwagę możliwość spowolnienia, wskazał, że spółka jest przygotowana na różne scenariusze, będzie kontynuować rozwój, dostosowując się do sytuacji.

Jak dodał, firmie udaje się robić zakupy poniżej zeszłorocznych cen dzięki m.in. wzrostowi skali i dobrej współpracy z dostawcami. Spółka nie podniosła cen.

Przychody zagraniczne grupy wzrosły w I półroczu do poziomu 35,4 mln zł (wobec 15 mln zł rok wcześniej), a ich udział w przychodach całej grupy wyniósł 23 proc. – wzrost o 7 p.p. rdr.

Kanał on-line stanowi ok. 45 proc. udziału przychodów spółki w I półroczu 2022 r. Przychód ze sprzedaży w kanale on-line wyniósł w tym okresie 68,1 mln zł, co dało wzrost o ok. 21 proc rdr.

Na koniec czerwca 2022 r. grupa współpracowała z 33 platformami marketplace, posiadała 6 e-sklepów (sprzedaż online w Rosji została wstrzymana). Celem na ten rok jest posiadanie 7 e-sklepów (planowane otwarcie sklepu internetowego w Rumunii) i współpraca z 35 platformami marketplace.

Sieć stacjonarna liczyła na koniec czerwca 113 salonów własnych, w tym 96 w Polsce, 6 w Czechach i 1 na Węgrzech (własne) oraz 10 franczyzowych na Ukrainie. W trzecim kwartale otwarte mają zostać dwa salony na Węgrzech i jeden w Polsce. Na koniec roku spółka chce być obecna ze sklepami własnymi w Rumunii i w Niemczech.

Planowane wydatki inwestycyjne grupy w tym roku mają wynieść ok. 7,7 mln zł.

Wittchen wstrzymuje się z rozbudową centrum logistycznego ze względu na niepewną sytuacją makro i wysokie ceny budowy.

(PAP Biznes), #WTN

pel/ gor/

Zobacz także: Wittchen SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: