Haitong podniósł rekomendację dla Cyfrowego Polsatu do "kupuj", obniżył wycenę do 20,5 zł
Haitong Bank w raporcie z 21 września podniósł rekomendację dla Cyfrowego Polsatu do "kupuj" z "neutralnie", obniżając jednocześnie cenę docelową do 20,5 zł z 21,7 zł wcześniej.
"Obniżamy prognozę na 2023 rok dla rynku reklamy telewizyjnej i oczekujemy spadku wydatków o 4 proc. r/r (wobec oczekiwanych +2 proc. wcześniej). Rewidujemy też w dół prognozy dla rynku reklamy internetowej do +6 proc. r/r z +8 proc. wcześniej" - napisano w raporcie.
W ocenie autora raportu fala podwyżek cen na polskim rynku telko/płatna TV już się rozpoczęła. Może to zmotywować Cyfrowy Polsat do wprowadzenia nowych, wyższych cen w podstawowej ofercie płatnej TV, co z kolei powinno mieć pozytywny wpływ na prognozy ARPU i EBITDA dzięki dźwigni operacyjnej.
"Na razie jednak, ze względu na rewizję w dół prognoz rynku reklamy TV/online, obniżamy nasze prognozy EBITDA na lata 23E/24E o 1 proc./2 proc. W związku z ostatnim spadkiem kursu uważamy jednak, że jest to już wycenione" - dodano.
"Cyfrowy Polsat oczekuje, że rynek reklamy telewizyjnej powróci do pozytywnej dynamiki w drugiej połowie 2022, a w całym 2022 r. wykaże płaską dynamikę r/r. W maju 2022 spółka zakładała, że w 2022 roku rynek reklamy telewizyjnej będzie rósł w niskim, jednocyfrowym tempie. W związku z tym obniżamy nasze prognozy rynku reklamy telewizyjnej w 2023 roku do -4 proc. z +2 proc. wcześniej. Utrzymujemy prognozę wzrostu rynku reklamy online na poziomie +8 proc. w 2022 roku, ale obniżamy je do +6 proc. w 2023 roku (z +8 proc. poprzednio)" - napisano w raporcie.
Depesza jest skrótem rekomendacji Haitong Banku. Pierwsza publikacja raportu, którego autorem jest Konrad Księżopolski, miała miejsce 21 września, o godz. 8.30.
W załączniku znajduje się plik PDF z wymaganymi prawem informacjami.
(PAP Biznes), #CPSalk/ pr/ gor/
Załączniki:
