Grupa Spyrosoft publikuje wyniki za I półrocze 2022 roku
W 1 półroczu 2022 r. przychody Grupy Spyrosoft wyniosły 139,9 mln zł, co oznacza wzrost o 87,5% r/r i potwierdza szybkie tempo rozwoju Grupy.
Skonsolidowany zysk EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wzrósł w omawianym okresie o 75% do 22,2 mln zł.
Zysk netto Grupy osiągnął w 1 półroczu 2022 r. 10,7 mln zł, co oznacza wzrost o 68,8% r/r.
Grupa podkreśla, że jej perspektywy biznesowe są optymistyczne, popyt na IT pozostaje wciąż wysoki. Inflacja nie stwarza dodatkowej presji na wynagrodzenia w sektorze.
– Silny, stabilny wzrost przychodów to efekt utrzymującego się stałego zapotrzebowania na usługi IT oraz dużego i zdywersyfikowanego portfela klientów. Do ich grona dołączyło 38 firm, obecnie współpracujemy z 92 klientami. Istotnym czynnikiem wzrostu są przychody ze sprzedaży usług generowanych w spółkach Spyrosoft SA, Spyrosoft Solutions i Spyrosoft Synergy. Obserwujemy rosnące zainteresowanie klientów usługami z obszarów, w które zainwestowaliśmy - Salesforce, platformy low-code, cybersecurity, co w długim okresie będzie dla przychodów Grupy kolejnym czynnikiem wzrostu – mówi Sebastian Łękawa, członek zarządu Spyrosoft S.A.
W ślad za intensywnym wzrostem przychodów, zwiększa się także liczba pracowników i współpracowników Grupy Spyrosoft, która na koniec czerwca 2022 r. wyniosła 1271 osób, o 397 więcej w stosunku do końca ubiegłego roku.
– Grupa Spyrosoft planuje utrzymać tempo zatrudnienia w drugim półroczu 2022 roku, ze szczególnym naciskiem na rozbudowę swojej obecności poza granicami Polski w nowo utworzonych centrach deweloperskich w Rumunii (Timisoara) i Argentynie – dodaje Sebastian Łękawa.
Grupa z naddatkiem realizuje strategię na lata 2022-2026 - prognozy wzrostu zakładające m.in. wzrost przychodów na poziomie 25%-35% rocznie i marżę EBITDA w przedziale 11%-14% zostały przekroczone. Przychody Grupy w 1 półroczu 2022 roku wzrosły o 87,5%, a marża EBITDA wyniosła 15,9% r/r.
W pierwszym półroczu tego roku Grupa powiększyła się o spółkę Better Software Group (BSG), specjalizującą się w tworzeniu aplikacji dla branży telewizyjnej i rozrywkowej. Inwestycja ta pomoże zwiększyć kompetencje Spyrosoft w obszarze media & entertainment oraz rozbudować portfolio klientów. Inwestycja umożliwia zwiększenie obecności Grupy na rynku skandynawskim oraz wzmocnienie kompetencji w zakresie front-end i mobile, zgodnie ze strategią Grupy.
Źródło: Spółka, #SPR
