OT Logistics spodziewa się w drugim półroczu '22 poprawy wyników grupy
OT Logistics spodziewa się w drugim półroczu 2022 roku poprawy wyników grupy z działalności portowej i spedycyjnej - poinformował podczas telekonferencji z mediami dyrektor finansowy spółki Witold Rusinek.
"Biorąc pod uwagę ogólne trendy, które obserwujemy w drugiej połowie 2022 roku, oczekujemy dalszych wzrostów wyników na działalności portowej i spedycyjnej, a tym samym na działalności całej grupy kapitałowej" – powiedział dyrektor finansowy.
Przychody (działalność kontynuowana) z działalności portowej grupy wzrosły w pierwszym półroczu 2022 roku o 17,3 proc. do 101,6 mln zł, a EBITDA (bez zdarzeń niepowtarzalnych) zwiększyła się o 38,7 proc. do 32,8 mln zł.
W przypadku działalności spedycyjnej było to odpowiednio: 38,1 mln zł (wzrost o 4,2 proc.) oraz 6,3 mln zł (8,4 proc.)
"Obecnie jesteśmy beneficjentami ciężkiej pracy, która została wykonana w grupie przez ostatnie lata. Dodatkowo sprzyja nam też otoczenie rynkowe, które podkreśla wagę i istotę aktywów portowych, które posiadamy.(...) Perspektywy pokazują, że sytuacja rynkowa będzie nam dalej sprzyjała, nie tylko w zakresie importu węgla energetycznego. To jest jednak surowiec, który przez najbliższe dwa sezony będzie podstawowy, nim będziemy się zajmowali głównie w naszym porcie w Świnoujściu" - powiedział prezes Kamil Jedynak.
"Dzięki tej sytuacji mamy też możliwość inwestycji i poprawy parametrów naszych terminali portowych. Rozpoczęliśmy już inwestycje w porcie w Świnoujściu m.in w zakresie utwardzania placów, aby też przygotować ten port na przyszłość. Sytuacja jest tak dynamiczna, że węgiel energetyczny też może się skończyć. Tak jak rok temu nie było przeładunków węgla energetycznego, tak za jakiś czas może się skończyć. My się też na takie okoliczności przygotowujemy. Zmieniamy trochę profil naszych portów, głownie portu w Świnoujściu, który obecnie jest portem typowo masowym. Powoli przystosowujemy, aby był portem bardziej uniwersalnym, przygotowanym na inne ładunki w przyszłości" - dodał.
Zapowiedział, że w ciągu kilku lat grupa planuje zwiększenie mocy przeładunkowych w portach do 3 mln ton węgla energetycznego rocznie.
Prezes przypomniał, że w porcie w Gdyni OT Logistics planuje inwestycję związaną z budową terminala zbożowego. Firma prowadzi rozmowy w sprawie pozyskania dla tego projektu inwestora finansowego.
W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Od 2015 roku OT Logistics posiada także akcje w chorwackim porcie Rijeka. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.
Na początku września OT Logistics podjął decyzję o przystąpieniu do przeglądu opcji strategicznych w odniesieniu do posiadanych akcji chorwackiej spółki Luka Rijeka, co w szczególności obejmuje analizę wariantu sprzedaży całego posiadanego przez spółkę pakietu akcji.
Prezes zapowiedział w środę, że środki z potencjalnej sprzedaży tego aktywa spółka może przeznaczyć na zmniejszenie zadłużenia oraz inwestycje.
(PAP Biznes), #OTS
epo/ gor/
