Coca-Cola HBC Polska planuje dalsze inwestycje w kraju | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 wrz 2022, 13:24

Coca-Cola HBC Polska planuje dalsze inwestycje w kraju

Coca-Cola HBC Polska planuje w kolejnych latach dalej inwestować w swój lokalny rozwój w Polsce – powiedział PAP Biznes Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie, Jaak Mikkel.

"Polska jako kraj położony w sercu Europy ma ogromny potencjał i może służyć jako centrum produkcyjne i dystrybucyjne dla innych krajów europejskich" – powiedział Jaak Mikkel. Dyrektor podkreślił, że wierzy w możliwości zespołu.

Firma otworzyła w Radzyminie magazyn wysokiego składowania, który rozszerza możliwości operacyjne i logistyczne.

„Oczywiście inwestycja, którą otworzyliśmy jest częścią naszych wieloletnich planów. Na ten nowy magazyn przeznaczyliśmy ponad 60 milionów złotych. Natomiast w ciągu ostatnich 10 lat zainwestowaliśmy w Polsce w sumie ponad 1,3 mld zł i będziemy to kontynuować” – dodał Jaak Mikkel.

Dyrektor generalny, pytany o sytuację ekonomiczną na polskim rynku przyznał, że sytuacja gospodarcza nie jest łatwa, w szczególności w ostatnich dwóch miesiącach.

„Widzimy szczególny wzrost cen surowców, energii elektrycznej, gazu czy niektórych pozycji w łańcuchu dostaw. Ceny są 200-300 proc. większe od tego, co było kiedyś. Oczywiście wymaga to od nas dużej elastyczności. Chcemy zaoferować konsumentom większy wybór produktów z różnych półek cenowych. Chcemy także zwiększyć naszą wydajność” – powiedział.

Dodał, że nowy magazyn jest tego najlepszym przykładem, ponieważ sprawia, że firma ma jeszcze większe możliwości. Wszystkie łańcuchy dostaw i procesy działają sprawniej, a dzięki automatyzacji, optymalizuje koszty zewnętrznych magazynów i logistyki. Jest to kwestia efektywności, ale także odpowiedź na potrzeby rynku i konsumentów w obecnych czasach.

„Biorąc pod uwagę obecny wzrost kosztów, dla każdego przedsiębiorstwa jest nieuniknione to, że musi nastąpić jakiś wzrost poziomu cen. Szukamy różnych rozwiązań, także w zakresie opakowań. Chcemy, aby konsumenci nadal cieszyli się smakiem (...) oraz żeby produkty były w cenie, która jest dla nich odpowiednia” – powiedział dyrektor. (PAP Biznes)

alk/ asa/

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości