Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy LiveChat Software w okresie trzech miesięcy zakończonych we wrześniu 2022 roku (drugi kwartał roku finansowego 2022/23) wyniosły 15,47 mln USD i były o 7,9 proc. wyższe niż rok wcześniej - szacuje spółka.
"Wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań Grupy, jak i wyższego ARPU (średni przychód na klienta)" - poinformowała spółka w komunikacie.
W poprzednim kwartale (kwiecień - czerwiec 2022 r.) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 15,21 mln USD.
W ocenie spółki, spadek rocznej dynamiki wzrostu przychodów, w stosunku do zanotowanej w poprzednim kwartale, wynika z wysokiej bazy sprzed roku, kiedy zanotowano wyjątkowo wysokie płatności roczne zaksięgowane w całości w kwartale.
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) grupy ze wszystkich produktów, na koniec września 2022 r. wyniosła 4,91 mln USD, co oznacza wzrost o 1,9 proc. w stosunku do stanu na koniec czerwca 2022 i o 11,8 proc. rok do roku.
Na koniec września 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 121,2 USD wobec 120,5 USD na koniec czerwca 2022 r. i 121 USD przed rokiem.
ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 110,4 USD na koniec września 2022 wobec 102,5 USD na koniec poprzedniego kwartału i 97,1 USD przed rokiem.
Na koniec II kwartału 2022/23 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.114, a ChatBot 2.637.
Przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o 10,6 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i o 31 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
(PAP Biznes), #LVCdoa/ ana/