Przejdź do treści

udostępnij:

Pepco Group miało w IV kw. 2021/22 1.243 mln euro przychodów, wzrost o 17,4 proc. rdr (opis)

Pepco Group miało w IV kw. 2021/22 1.243 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 17,4 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego - podała spółka w komunikacie. Grupa przewiduje, że EBITDA bazowa za cały rok obrotowy 2021/22 wyniesie 735-750 mln euro, licząc przy stałym kursie walutowym.

Przychody sieci Pepco w czwartym kwartale, kończącym się 30 września 2022 r., wyniosły 728 mln euro, co oznacza wzrost o 28,8 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 515 mln euro, czyli wzrosły o 3,8 proc.

Wzrost przychodów LFL Pepco Group wyniósł w IV kwartale 5,2 proc. Sprzedaż LFL w sieci Pepco wzrosła o 8 proc., a w Poundland Group wzrosła o 1,7 proc.

Narastająco, w całym roku obrotowym 2021/22, Pepco Group miało 4.824 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 17,4 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. Wzrost przychodów LFL Pepco Group w roku obrotowym 2021/22 wyniósł 5,2 proc.

Pepco Group przewiduje, że EBITDA bazowa za cały rok obrotowy 2021/22 wyniesie 735-750 mln euro, licząc przy stałym kursie walutowym.

"Przewiduje się, że liczony przy stałym kursie walutowym bazowy wynik EBITDA za cały rok będzie kształtować się w przedziale od 735 mln euro do 750 mln euro. Przedział ten jest zgodny z naszymi oczekiwaniami dotyczącymi wzrostu rdr" - napisano w komunikacie.

"Przy bieżącym kursie walutowym oczekuje się, że bazowy wynik EBITDA znajdzie się w przedziale od 720 mln euro do 735 mln euro" - dodano.

Spółka poinformowała, że w roku obrotowym 2021/22 grupa otworzyła rekordową liczbę nowych placówek – 516, czyli więcej niż planowane 450 (ten cel też został podwyższony w stosunku do pierwotnych założeń).

W ramach marki Pepco otwarto 446 nowych sklepów, z czego 163 to nowe sklepy na strategicznie kluczowych rynkach Europy Zachodniej: we Włoszech, w Hiszpanii, w Austrii i w Niemczech. W ramach Grupy Poundland otwarto 70 nowych sklepów (wyłączając zamknięcie 59 sklepów Fultons), z czego zdecydowana większość to sklepy Dealz w Polsce.

Na koniec września sieć Pepco Group liczyła łącznie 3.961 sklepów.

Jak podano, Pepco Group chce w roku 2022/23 otworzyć co najmniej 550 nowych sklepów netto. W planach jest też wejście marki Pepco do Grecji i Portugalii.

Ponadto, Pepco prowadzi obecnie na małą skalę pilotaż sklepów pod marką Pepco w Republice Irlandii. Oznacza to przekształcenie istniejących sklepów Dealz w sześciu lokalizacjach w placówki pod szyldem Pepco i sprzedaż pod jednym dachem wszystkich trzech kategorii produktowych.

"Biorąc pod uwagę jak bardzo rentowne są nasze sklepy, zdecydowaliśmy o przyspieszeniu programu rozbudowy sieci placówek. Będziemy też zwiększać naszą obecność w Europie Zachodniej i kontynuować program modernizacji sklepów. Nasze roczne wydatki inwestycyjne wzrosną do 350-400 mln euro" - napisano w komunikacie.

"Inwestycje te zostaną sfinansowane dzięki stałym działaniom zarządu prowadzącym do powtarzalnych oszczędności w zakresie przepływów pieniężnych z działalności. Chociaż warunki handlowe nadal będą stanowiły wyzwanie, jesteśmy przekonani, że będziemy kontynuować rozwój. Sądzimy, że zmienność panująca na rynku jest dla nas szansą na zwiększenie udziału w rynku i obecności marki w Europie" - podało Pepco Group.

Spółka poinformowała, że popyt na jej produkty pozostaje silny, choć niepewność w środowisku makroekonomicznym jest znacząca, wzmagana dodatkowo sytuacją geopolityczną. Jak wskazano, inflacja utrzymuje się na rekordowo wysokich poziomach, jednak na podstawowych rynkach: w Polsce, na Węgrzech i w Rumunii wzrost cen w kategorii produktów odzieżowych i obuwniczych stanowi jedną trzecią wartości inflacji CPI.

"Nasze dotychczasowe postępy dają nam pewność, że ciągła rozbudowa naszej sieci pozwoli nam osiągnąć większe korzyści skali w całej grupy, a większa efektywność przyniesie dalsze oszczędności. Jesteśmy pewni, że dzięki realizacji tej strategii, nasz wynik EBITDA może nadal rosnąć w dotychczasowym tempie, o ile nie dojdzie do dalszego pogorszenia warunków makroekonomicznych wpływających na handel" - powiedział, cytowany w komunikacie, Trevor Masters, dyrektor generalny Pepco Group.

Pepco Group posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland. Sklepy grupy oferują odzież, produkty wyposażenia domu ogólnego zastosowania, w tym produkty sezonowe, a także produkty FMCG.

(PAP Biznes), #PCO

pel/ ana/

Zobacz także: Pepco Group NV - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: