Bloober Team tworzy remake SILENT HILL 2
KONAMI, jeden z najważniejszych producentów i wydawców gier na świecie, podczas transmisji na żywo ogłosił powstanie remake’u kultowego SILENT HILL 2, którego producentem będzie polska spółka Bloober Team. Gra będzie wydana na PlayStation 5 oraz PC.
- Praca z KONAMI to dla nas niesamowite wyróżnienie, zwłaszcza, że chodzi o SILENT HILL 2 - przez wielu uważaną za najważniejszą grę w historii. To ona była dla mnie osobiście motywacją do rozpoczęcia pracy w tej branży. Pomimo upływu ponad 20 lat od premiery, do dziś w wielu kwestiach jest wyznacznikiem tego, jak powinna wyglądać imersyjna rozgrywka. Fakt, że pracujemy z tym tytułem pokazuje nasze aspiracje - zbudowania pozycji Bloober Team jako lidera gatunku horror - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
SILENT HILL 2 to psychologiczny horror z 2001 roku, którego twórcą jest KONAMI. To właśnie ta część, pomimo wielu kolejnych odsłon serii, uznawana jest za najlepszą grę horror w historii. Jej głównym bohaterem jest James Sunderland, który nieoczekiwanie otrzymuje list od zmarłej żony, proszącej go o spotkanie w tytułowym miasteczku. Chcąc poznać prawdę udaje się do SILENT HILL.
- Przed nami największy projekt w historii Bloober Team. To kultowa produkcja, o której remake’u fani dyskutują od wielu lat. Z ogromnym szacunkiem podchodzimy do oryginalnej wersji - chcemy zachować jej klimat, historię, a przede wszystkim odtworzyć romantyczną wizję tego, jak większość graczy ją pamięta, ale w sposób atrakcyjny dla współczesnych odbiorców - kontynuuje Babieno.
W zachowaniu oryginalnego klimatu ze studiem współpracuje Akira Yamaoka, muzyk i kompozytor, który stworzył ścieżkę dźwiękową do klasycznych odsłon serii SILENT HILL. Współpracował on już wcześniej z Bloober Team, gdy razem z Arkadiuszem Reikowskim skomponował muzykę do The Medium. Fani gier mogli usłyszeć o nim również przy okazji tegorocznej premiery Netflixowego Cyberpunk: Edgerunners. W produkcji bierze udział również Masahiro Ito, autor konceptów, który brał udział w tworzeniu oryginalnej serii SILENT HILL.
Wczoraj w nocy naszego czasu KONAMI zorganizowało specjalną transmisję, na której japońska firma poinformowała również o trzech nowych grach w tym samym uniwersum: SILENT HILLl Townfall, Ascension i f. Przy zapowiedzi SILENT HILL 2 od Bloober Team po raz pierwszy pokazano zwiastun nadchodzącej gry.
O spółce Bloober Team:
Bloober Team S.A. to jeden z najważniejszych światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Studio kładzie nacisk na tworzenie wyjątkowych i poruszających graczy produkcji. Tworzy tytuły charakteryzujące się wyrazistymi bohaterami, dojrzałą historią i unikalnym światem. To produkcje, które wciągają gracza nie tylko oryginalnym scenariuszem i wyjątkowymi sceneriami, ale przede wszystkim nieszablonowymi rozwiązaniami w samej rozgrywce.
Najnowsza gra, The Medium, odniosła sukces biznesowy i artystyczny - w zaledwie 24 godziny pokryła koszty produkcji i marketingu, a ponadto została ciepło przyjęta przez graczy.
Obecnie spółka pracuje nad trzema projektami – Layers of Fears, SILENT HILL 2 oraz projektem o roboczej nazwie Projekt C.
Bloober Team jest notowany na NewConnect od 2011 r.
O Grupie KONAMI
KONAMI GROUP CORPORATION została założona w 1973 roku, zaczynając jako producent automatów rozrywkowych do salonów gier. Z biegiem lat firma rozrosła się, obejmując różne segmenty biznesowe na wielu rynkach. Obecnie KONAMI GROUP CORPORATION zajmuje się szeroko pojętą rozrywką, w tym cyfrową oraz biznesami sportowymi. Firma zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Osace w 1984 r., Tokijskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w 1988 r. i Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w 1999 r. Więcej informacji na stronie: www.konami.com/en.
O spółce Konami Digital Entertainment
Konami Digital Entertainment, która jest główną spółką KONAMI Group, która tworzy treści rozrywkowe do gier mobilnych, konsolowych i karcianych. Firma znana jest z globalnych franczyz, takich jak eFootball™, Metal Gear, SILENT HILL, Castlevania i Contra, a także Yu-Gi-Oh!, oraz serii kolekcjonerskich gier karcianych.
Źródło: Spółka, #BLO